روش‌های ساده برای آب کردن چربی‌های شکم

روش‌های ساده برای آب کردن چربی‌های شکم

عید سال ۹۸ نزدیکه و بیشتر مردم دوست دارن سر و ظاهر خود رو قشنگتر کنن و از چربی‌های اضافه شکم و پهلو خلاص شن. این کار خیلی سخته و به ورزش و رژیم غذایی سالم نیاز داره.
اما با رعایت بعضی اصول ساده در طول روز هم می‌توان به آب شدن چربی‌های شکم کمک کرد.

در ادامه این مطلب ما چند راه حل رو براتون ذکر کرده‌ایم که تلاش زیادی نیاز ندارن. البته قبل از معرفی این روش‌ها لازمه یادآوری کنیم که بهتره واسه گرفتن نتیجه مناسب از مصرف غذاهای گازدار، نمک و قند دوری کنین یا اندازه مصرف خود رو به کمترین حد ممکن برسونین. یکی دیگه از ترفندهایی که در راه لاغری و تناسب اندام می‌تونه به شما کمک کنه، افزایش تعداد وعده‌های غذاییه. یعنی به جای سه وعده غذایِ پر و پیمان، ۵ تا ۶ وعده غذای سبک با حجم کم بخورین.

واسه آشنایی با روش‌های ساده واسه آب کردن چربی‌های شکم در ادامه با ما همراه باشین.

۱- مصرف غلات، آجیل و پروتئین رو زیاد کنین

حتما تعجب کرده‌اید! در همه روش‌های آب کردن چربی شکم و پهلو می‌می گن نخورین و کم بخورین، اما ما اینجا می‌بگیم، بخورین اما درست بخورین! در تحقیقات علمی گذشته ثابت شده آدمایی که در رژیم غذایی خود از دانه های خوراکی، غلات و آجیل استفاده می کنن دو برابر سریع تر از آدمایی که این مواد رو مصرف نمی کنن، لاغر می شن.
دانه های خوراکی تولید انسولین (هورمونی که باعث ذخیره چربی می شه) رو کم می کنه و باعث سرعت بخشیدن به روند سوختن چربیای شکم می شن.

پروتئین هم در این بی تاثیر نیس.

واسه تامین پروتئین در طول روز بهتره به سراغ تخم مرغ، ماهی کبابی،سبزیجات، شیر، ماست کم چرب و گوشت بوقلمون برید.

 

 

 

۲- بعد از غذا هندوانه بخورین

 

چه راهی بهتر از اینکه میوه‌های شیرین و خوشمزه بخورین و لاغر هم بشوید! خوبه بدونین براساس یافته های علمی جدید، اسید آمینه آرژنین موجود در هندوانه می تونه به کم کردن وزن کمک کنه.
محققان با اضافه کردن آرژنین به رژیم غذایی موشای بسیار چاق واسه حدود ۳ ماه، متوجه کاهش ۶۴ درصدی چربیای این حیوانات شدن. اسیدهای آمینه موجود در غذاها باعث اکسیده شدن گلوکز و چربیای غذا و به وجود اومدن ماهیچه می شه.
این اسیدها باعث سوختن کالریای موجود در مواد غذایی می شن.
به خاطر همین، پیشنهاد می شه پس از خوردن غذا، هندوانه بخورین تا چربی رو بسوزونه و ببره.

۳- دست کم ۸ ساعت در شبونه روز بخوابین

روش‌های بسیار آسونی که براتون نوشته‌ایم واقعا پشتوانه علمی دارن و می‌تونن شما رو در راه کاهش وزن و آب کردن چربی‌های شکم کمک برسانند. اگه خواب کافی داشته باشین، در روز بعد تمایلی واسه پرخوری دارین. اگه خواب کافی داشته باشین و درست غذا  بخورین و به طور مرتب ورزش کنین، استرس شما کم و چربیای شکمتون آب می شه.
کمبود خواب باعث افزایش هورمون اضطراب (کورتیزول) و چربی شکمی می شه.
یه محقق کانادایی ثابت کرده آدمایی که ۵ تا ۶ ساعت در شب می خوابن حدود ۳۵ درصد بیشتر از آدمایی که ۷ تا ۸ ساعت می خوابن، اضافه وزن پیدا می کنن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نقد فیلم لس‌آنجلس تهران، لطفا این فیلم را نبینید

 

۴- زیاد آب بخورین

 

شاید هنگام تشنگی دوست داشته باشین نوشابه، آب میوه یا ماءالشعیر بخورین اما باید بدونین حبابای موجود در نوشیدنیای گازدار موجب باد کردن شکم و بزرگ تر دیده شدن اون می شن.
بهترین نوشیدنی، آبه. تا حد امکان تلاش کنین ۸ لیوان در طول روز آب بخورین. این رو بدونین وقتی هر روز صبح ناشتا آب بخورین، کمتر احساس گرسنگی دارین. اینطوری ریزه‌خواری‌ها از بین می‌روند و دیگه مثل قبل غذاهای ناسالم یا میان‌وعده نمی‌خورید و در نتیجه گوارش بهتر و راحت‌تری هم دارین.

۵- غذای خود رو زیاد بجوید

وقتی غذا رو می بلعید و درست نمی جوید باعث می شه تا چربی در شکم جمع و باعث بزرگ شدن اون شه.
واسه نداشتن شکم بزرگ تلاش کنین لقمهای کوچیک وردارین، اونو به طور کامل بجوید و مزه غذا رو به درستی حس کنین. این روند باعث کم شدن کورتیزول و هم اینکه کم شدن اندازه غذای مصرفی می شه.

۶- به آب  سرکه سیب اضافه کنین و بخورین

ماده اولیه موجود در سرکه که باعث بوی تند و مزه ترش اون می شه، آب کننده چربی هم هست.
در تحقیقاتی ثابت شده آدمایی که در طول روز بین یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می خورن، سریع تر از باقی افراد می تونن چربیای اضافه شکم خود رو آب کنن. سرکه سیب رو شاید بشه تنها راه حل مناسب و قابل اعتماد واسه تنظیم سیستم گوارشی بدن دونست. این سرکه موجب کاهش گازهای معده می شه.
واسه این منظور، یه قاشق غذاخوری از سرکه سیب طبیعی رو تو یه لیوان آب یا چای بریزین و قبل از خوردن غذا اونو بخورین. در سال ۲۰۱۲ میلادی، نتیجه یه تحقیق علمی که در نشریه بایو ساینس منتشر شد نشون داد، فردی که به مدت ۱۲ هفته هر روز مقدار مشخصی اسید استیک مصرف کنه، می تونه خیلی راحت چربیای شکم و پهلو رو آب کرده و تری گلیسیریدها رو نابود کنه.
تری گلیسیریدها موجب رشد کلسترولای بد واسه بدن می شه.