عادت هایی که با ترک آن ها می توانید مسافرتی ارزان داشته باشید

عادت هایی که با ترک آن ها می توانید مسافرتی ارزان داشته باشید

بهترین و خوش‌خاطره ترین سفرها آنایی هستن که میشه با صرف کمترین هزینه ها، از بیشترین امکانات استفاده کرده و از اماکن و جاذبه های زیادی دیدن کرد.

تقریبا هممون قبل از راهی شدن به مقاصد گردشگری موردنظرمان، تلاش می کنیم یه برآورد حدودی از هزینه ها داشته باشیم. واسه این منظور باید در مورد شهر یا کشور مقصد تحقیقات زیادی انجام بدیم و در کنار جفت و جور فهرستی از اماکن دیدنی مورد نظر و برنامه ریزی دقیق واسه استفاده بهینه از زمان سفر، لازمه از قیمت سیستم حمل‌ونقل، خورد و خوراک و محل اقامت هم به طور دقیق خبردار شیم. اینطوری می تونیم هزینه های خود رو مدیریت کرده و با خاطره ای خوب به خونه برگردیم.

 

 

در طول شب سفر کنین

واسه صرفه جویی در هزینه هتل، شب سفر کنین

درسته که شب زمان خواب و استراحت بشمار میره، اما اگه بتونین از این زمان واسه صرفه جویی در هزینه ها استفاده کنین، حاضر نیستین به جای روز در طول شب در جاده باشین؟ در این حالت، شما می تونین شب تا صبح رو در اتوبوس، قطار یا ماشین به استراحت بپردازید و فردای اون در مقصد مورد نظر باشین. هم استراحت کردین و هم یه شب کمتر هزینه هتل یا خونه رو دادین.

قانون «۶ خونه دورتر» رو تو ذهن داشته باشین

 

 

از دکهای موجود در مکانای توریستی خرید نکنین.

 

 

حتما خودتون هم این رو میدونید که در مکانای توریستی، قیمت خوراکیا و غذاها ۱٫۵ تا ۲ برابر بیشتر از قیمتای عادی و رایجه. پس، قانونی به عنوان «۶ خونه دورتر» واسه خود مشخص کنین. یعنی با کمی پیاده روی از محل اجتماع گردشگران دور شده و به مکانای خلوت تر رسیده و در اون جا غذای مورد علاقه خود رو سفارش بدین.

در بعضی از شهرها و کشورها، غذاهای خیابانی طعم و مزه بسیار خوبی دارن و با خرید اونا می تونین به مقدار خیلی از هزینه های سفر کم کنین.

از اپلیکیشنای نمایش‌ مکان به صورت زنده استفاده کنین

 

«لوکیشن» موبایل رو روشن کنین.

 

تازگیا تلگرام امکان به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده رو در اختیار کاربران خود قرار داده. می تونین از این فناوری واسه پیدا کردن دیگه دوستای خود در تورهای مسافرتی کمک بگیرین. یا از اپلیکیشنایی مثل BlaBlaCar واسه این منظور استفاده کنین تا در صورت گم شدن، بتونین بدون نگرانی همسفران خود رو پیدا کنین.

 

از قبل هتل یا بلیط رزرو نکنین

 

اگه برنامه دقیقی واسه سفر ندارین، از قبل بلیط نخرید.

اگه برنامه ریزی دقیق و حساب‌شده‌ای دارین و میدونید که در روز مشخصی رفته و در فلان تاریخ هم به خونه برمی گردین، بهترین کار رزرو هتل و بلیط در تاریخای مذکوره. اما اگه برنامه سفرتون رو می تونین تغییر بدین و ممکنه چند روزی رو به اون اضافه یا کم کنین، بهتره که از قبل جا یا بلیطی رو خریداری نکنین. چون ممکنه در طول سفر تصمیم دیگری در پیش بگیرین و در اون صورت مجبورین خسارت لغو خرید رو به شرکتای صادرکننده، پرداخت کنین.

 

مراقب کیف‌قاب‌ها باشین

 

 

 

پول نقد خود رو در جای امن جاسازی کنین.

هیچی بدتر از به سرقت رفتن کیف پول یا مدارک تو یه کشور غریب نیس.
پس، واسه اینکه از امنیت وسایل خود مطمئن باشین، بهتره از پوشیدن یا به کار گیری وسایل گرون دوری کنین تا سوژه کیف‌قاپ‌ها نشید. هم اینکه، اگه بتونین گوشه امنی در هتل پیدا کنین و بعضی از وسایل ارزشمندتون رو در اون جا مخفی کنین یا پول هاتون رو در چند کیف جدا از هم بگذراید، بسیار بهتر میشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   گشتی در پل طبیعت؛ گذرگاه رویایی تهرانی ها [قسمت اول]

اصول انعام دادن در کشور مقصد رو یاد بگیرین

در مورد سیستم انعام دهی کشور مقصد تحقیق کنین.

در بعضی از کشورها مثل آمریکا، انعام سرویس‌دهی بین ۱۵ تا ۲۰ در قرن. اما در خیلی از کشورای اروپایی، این هزینه در صورت حساب دید شده.
پس، قبل از پرداختای اضافی در مورد سیستم انعام دهی کشور مقصد تحقیق کنین.

 

حتما از بیمه سفر استفاده کنین

 

واسه خرید بیمه سفر خساست به خرج ندین.

هممون تصورمون اینه که در طول سفر هیچوقت اتفاقی برامون روی نمی ده. اما این رو در نظر داشته باشین که حادثه هیچوقت خبر نمی کنه.
پس واسه پیشگیری از هر گونه هزینه اضافی و فقط با پرداخت مبلغ کمی خود رو قبل از سفر بیمه کنین و مطمئن باشین که این بیمه ارزش هزینه کردن رو داره.

به مجله ها و بروشورهای گردشگری اعتماد نکنین

واسه تحقیق در مورد جاذبه های گردشگری مقصد از فروما و اسیتای معتبر استفاده کنین.

اگه واسه مقاصد گردشگری خود در کشور مقصد، یه مجله خوش آب و رنگی که پر از شکلای جور واجور اماکن دیدنی و رستورانای شیکه رو انتخاب کردین، باید بگیم که سخت از مرحله پرتین. این رو بدونین که رستورانا یا هتلایی که در مجله تبلیغ می شن، بیشتر گرون و لوکس هستن و اگه می خواید سفر ارزانی در پیش داشته باشین، باید بی خیال اونا بشوید.

قبل از سفر بهترین گزینه مطالعه فروم هاییه که مردم در مورد تجربه های مسافرتی خود در اون نوشتن چون به طور کامل واقعی و خالی از جهت‌گیریای تبلیغاتیه.

قبل از سفر در مورد سیستم حمل‌ونقل مقصد تحقیق کنین

در مورد قیمت وسایل نقلیه کشور مقصد تحقیق کنین.

در مورد همه وسایل نقلیه عمومی و خصوصی شهر یا کشور مقصد خود تحقیق کنین تا بتونین بهترین، مناسب ترین و به‌صرفه ترین گزینه رو انتخاب کنین. باخبر شدن از حدود قیمتا قبل از سفر شما رو واسه داشتن برنامه ریزی مناسب تر کمک می کنه.
به طور مثال، در بعضی کشورها اوبر گزینه خوبیه و در تو یه سریای دیگه، مترو.

پولای نقد خود رو با هم نذارین

 

 

پولای خود رو در چند جای جور واجور بذارین.

اگه عادت دارین همیشه پول نقد با خود حمل کنین، پیشنهاد ما اینه که همه اونا رو تو یه کیف یا محل مشخص قرار ندین. مقداری از پول رو در محلی که احتمال دزدی از اون بسیار کمه بذارین تا در صورت بروز هرگونه حادثه ناگواری، بی پول نمونید. مثلا نگهداری اسکناس در میان وسایل بهداشتی ایده خیلی بدی نیس.