فهرست مطالب | صفحه | |||
عنوان | ||||
چکیده | ١١ | |||
مقدمه | ١٣ | |||
فصل١ : ساختمان موتورهای رلوآتانسی | ||||
١-١-مقدمه | ۶١ | |||
١-٢-عملکرد اولیه موتور رلوکتانس | ١٨ | |||
١-٣-انواع موتورهای رلوآتانس متغیر | ١٩ | |||
١-۴–دسته بندی موتورهای رلوآتانسی از ﳊاظ ساختار | ٢٠ |
١-۵– ایجاد گشتاوردر یک موتور رلوآتانس سوئیچی(روابط و نتایج) ٢٣
١-۶– رابطه بین موقعیت روتور و اندوآتانس سیمپیچ استاتور ٢٨
١-٧- مدار معادل موتور رلوآتانسی ٣٠
فصل٢ : مدارات راه انداز (DRIVER)
٢-١-پیکربندی مدارات مبدل ۴٣
٢-٢-مبدل پل نامتقارن ۵٣
٢-٣-مبدﳍای یک سوئیچ در هر فاز ٠۴
٢-۴–مبدل R-Dump ٠۴
٢-۵–مبدل Bifilar ١۴
٢-۶–مبدل با منبع تغذیه dc دو نیمهای ٣۴
٢-٧-مبدل با q ترانزیستور و 2q دیود ۵۴
٢-٨-مبدل با (١(q+ سوئیچ و دیود ٨۴
٢-٩-مبدل C-Dump ٠۵
٢-١٠-مبدل C-Dump با قابلیت جریان هرزگرد ٢۵
٢-١١-مبدل با یک ترانزیستور مشﱰك ۵۵
٢-١٢-مبدل با حداقل تعداد سوئیچ و تغذیه ورودی متغیر ۶۵
٢-١٣-مبدل با ولتاژ DC متغیر و توپولوژی Buck-Boost ٧۵
٢-۴١-مبدل با (1 .5 q) سوئیچ و دیود ٩۵
٢-۵١-مبدل دو مرحلهای | ٠۶ |
فصل٣ : طراحی مدار راهانداز (DRIVER) | به |
روش مستقیم | |
٣-١-مقدمه | ٣۶ |
٣-٢-سوئیچ و اﳌاای قدرت | ۴۶ |
٣-٣-سنسور تعیین موقعیت و سرعت موتور | ۶۶ |
٣-۴–آنﱰل دور و حلقه فیدبک | ٧۶ |
فصل۴ : روش های عملی کاهش ریپل گشتاور | |
۴-١-بدست آوردن رابطه گشتاور از مدار معادل SRM | ٧٢ |
۴-٢-بررسی رابطه L با موقعیت روتور θ | ٧٣ |
۴-٣-بررسی تاثیر جریان بر L | ۵٧ |
۴–۴–اثر ثابت گشتاور dL(θ,i)/dθ بر روی گشتاور | ٧٧ |
۴–۵–اثر i 2 بر روی گشتاور | ٧٨ |
۴–۶–ﲨع بندی در مورد کاهش ریپل گشتاور | ٨٠ |
فصل۵ : طراحی مدار راهانداز (DRIVER) به روش غیرمستقیم
۵-١-مقدمه | ٨٢ | |
۵-٢-تشخیص موقعیت روتور بدون استفاده از سنسور | ٨٣ | |
۵-٣-آنﱰل جهت چرخش | ۶٩ | |
فصل۶ : نتیجه گیری و پیشنهادات | ٩٩ | |
نتیجه گیری | ||
پیشنهادات | ١٠٢ | |
پیوست نقشه های ﴰاتیکی سخت افزار دستگاه | ١٠٣ | |
پیوست اطلاعات نرم افزاری سیستم | ١١٠ | |
فصل٧ : مـراجـع | ١٣٩ |
فهرست شکل ها | صفحه | ||||
عنوان | |||||
١-١.a-شکل :دو ﳕونه موتور رلوآتانسی با یک دندانه در هر قطب. | ١٧ | ||||
١-١.b-شکل :ﳕونهای دیگر با دو دندانه در هر قطب . | ١٧ | ||||
١-٢.شکل : ﳓوه عملکرد موتور رلوآتانس. | ١٩ | ||||
١-٣-الف.شکل :ﴰای موتور رلوآتانس با برجستگی دوگانه. | ٢٠ | ||||
١-٣-ب.شکل :ﴰای موتور رلوآتانس با برجستگی واحد. | ٢٠ | ||||
١-۴-١.شکل :موتور رلوآتانس از نوع روتور صفحهای. | ٢٢ | ||||
١-۴-٢.شکل :موتور رلوآتانس سوئیچی چند لایه. | ٢٣ | ||||
١-۵-.aشکل :روتور با فاصله x از استاتور. | ۶٢ | ||||
١-۵-.bشکل :منحنی شار برحسب mmf برای x1 و x2 آه x1>x2 | ۶٢ | ||||
١-۶-.aشکل :یک قطب از موتور رلوآتانس. | ٢٨ | ||||
١-۶-.bشکل :منحنی اندوآتانس برحسب موقعیت روتور. | ٢٨ | ||||
١-٧-١.شکل :مدار معادل موتور رلوآتانسی. | ٣١ | ||||
١-٧-٢.شکل :منحنی گشتاور ـ سرعت یک موتور رلوآتانسی ﳕونه. | ٣٢ | ||||
٢-١.شکل :دستهبندی مدارات مبدل. | ۴٣ | ||||
٢-٢.a-شکل :مبدل پل نامتقارن. | ۵٣ | ||||
٢-٢.b-شکل :شکل موجهای مبدل پل نامتقارن ـ روش اول. | ۶٣ | ||||
٢-٢.c-شکل :شکل موجهای مبدل پل نامتقارن ـ روش دوم. | ٣٨ | ||||
٢-٢.d-شکل :استفاده از SCR و آاهش تعداد ترانزیستورهادرمبدل پل | |||||
نامتقارن. | ٣٩ | ||||
٢-۴-.aشکل :توپولوژی R-Dump | ١۴ | ||||
٢-۴-.bشکل :شکل موجهای توپولوژی R-Dump | ١۴ | ||||
٢-۵-.aشکل :مبدل Bifilar | ٢۴ | ||||
٢-۵-.bشکل :شکل موجهای مبدل Bifilar | ٣۴ | ||||
٢-۶-.aشکل :مبدل، منبع تغذیه dc دو نیمهای. | ۴۴ | ||||
٢-۶-.bشکل :شکل موجهای مبدل با منبع تغذیه دو نیمهای. | ۵۴ | ||||
٢-٧.a-شکل :مبدل با q ترانزیستور و 2q دیود. | ۶۴ |
٢-٧.b-شکل :شکل موجهای مدار فوق با روش اول. ٧۴
٢-٧.c-شکل :شکل موجهای مدار فوق با روش دوم. ٨۴
٢-٨-١.شکل :مبدل با (١(q+ سوئیچ در هر فاز. ٩۴
٢-٨-٢.شکل :ﲠبود یافته مدار(١(q+ ترانزیستوری. ٠۵
٢-٩.a-شکل :مدار مبدل C-Dump ١۵
٢-٩.b-شکل :شکل موجهای مبدل C-Dump ٢۵
٢-١٠-١.شکل :مبدل C-Dump با قابلیت جریان هرزگرد. ۴۵
٢-١٠-٢.شکل :عملکرد مدار بدون ﳘپوشانی جریان فازها. ۴۵
٢-١١.a-شکل :مبدل با یک ترانزیستور مشﱰك. ۵۵
٢-١١.b-شکل :عملکرد مدار. ۵۵
٢-١٢.شکل :مبدل با حداقل تعداد ترانزیستورو تغذیه ورودی متغیر. ٧۵
٢-١٣.شکل :مبدل با ولتاژ DC متغیر و توپولوژی Buck-Boost ٨۵
٢-۴١.a-شکل :مبدل با (1.5q) سوئیچ. ٩۵
٢-۴١.b-شکل :عملکرد مدار. ٩۵
٢-۵١.شکل :مبدل دو مرحلهای. ١۶
٣-١.شکل :بلوك دیاگرام مدار آنﱰل موتور. ٣۶
٣-٢-١.شکل :مدار ساده هر فاز. ۴۶
٣-٢-٢.شکل :مدار درایو ترانزیستورهای قدرت. ۵۶
٣-٣-١.شکل :مدار معادل فتواینﱰاپﱰ. ۶۶
٣-٣-٢.شکل :مدار آامل سنسورها. ۶۶
٣-٣-٣.شکل :شکل موجهای ناشی از سنسورها. ٧۶
٣-۴-١.شکل :پالسهای PWM ٨۶
٣-۴-٢.شکل :مدار سرعت موتور. ٨۶
٣-۴-٣.شکل :مدار آنﱰل PI ٩۶
٣-۴-۴.شکل IC-TL494: ٧٠
۴-١.شکل :مدار معادل موتور رلوآتانسی. ٧٢
۴-٢-١.شکل :تغییرات اندوکتانس با موقعیت روتور. ۴٧
۴-٢-٢.شکل :پایین شکل،روتوراصلاح شده درمقایسه باروتور معمولی. ۵٧
یک مطلب دیگر :
۴-٣.شکل :تغییرات اندوکتانس با جریان بر حسب زاویه. | ۶٧ | |
۴-۴.شکل :استفاده از دیودهای هرزگرد برای ﲣلیه سریع تر جریان | ٧٨ | |
سیم پیچ. | ||
۴-۵.شکل :کنﱰل جریان برای کاهش ریپل گشتاور. | ٨٠ | |
۵-١-١.شکل :شفت انکدر و سه عدد سنسور برای تشخیص موقعیت روتور | ٨٢ | |
دریک موتور سه فاز ۴/۶. | ||
۵-٢-١.شکل :شکل جریان سیمپیچ در استاتور. | ۵٨ | |
۵-٢-٢.شکل :مدار مبدل ٦ سوئیچه با سه عدد مقاومت sense جریان. | ۶٨ | |
۵-٢-٣.شکل :مقطع عرضی یک موتور رلوکتانس. | ٨٧ | |
۵-٢-۴.شکل :پالسهای اعمال شده به یک فازﳕونه و جریان حاصله | ٨٨ | |
در ﳘان فاز. | ||
۵-٢-۵.شکل :پالسهای اعمال شده به سه فاز و جریان حاصله در | ٨٩ | |
فازها. | ||
۵-٢-۶.شکل :فاز A در حالت ﳘپوشانی کامل. | ٩٢ | |
۵-٢-٧.شکل :فاز A در حالت عدم ﳘپوشانی کامل. | ٩٢ | |
۵-٢-٨.شکل :پالسهای تشخیص و فرمان اعمال شده به یک فاز و | ۴٩ | |
جریاای حاصله. | ||
۵-٢-٩.شکل :پالسهای تشخیص و فرمان اعمال شده به یک فاز و | ۵٩ | |
جریاای حاصله بعد از تقویت. | ||
۵-٢-١٠.شکل :جریاای حاصل از پالسهای تشخیص هرسه فاز به | ۵٩ | |
صورت مالتی پلکس شده. | ||
۵-٢-١١.شکل :پالسهای تشخیص وفرمان دو فاز متوالی. | ۶٩ | |
۵-٣-١.شکل :ترتیب فرمان ها برای حرکت راست گرد یا چپ گرد. | ٩٧ | |
۶-١.a-شکل :منحنی جریان فازها. | ٩٩ | |
۶-١.b-شکل :منحنی گشتاور قبل از آنﱰل جریان. | ٩٩ | |
۶-١.c-شکل :منحنی گشتاور باآنﱰل جریان. | ٩٩ | |
۶-٢.شکل :منحنی گشتاور برحسب سرعت موتور. | ١٠٠ | |
۶-٣.شکل :ارتباط میکرو با A/D و آنالوگ سوئیچ. | ١٠٣ |
0 دیدگاه