ساخت اپلیکیشن موبایل با رایااپ

ساخت اپلیکیشن موبایل با رایااپ

امروزه مردم از اپلیکیشن های موبایل برای هر هدفی که دارند استفاده میکنند. نقش اپلیکیشن های موبایل در رشد کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست.شیوع ویروس کرونا که باعث خانه نشین شدن افراد بسیار زیادی شد تاثیر فوق العاده ای بر روند استفاده از اپلیکیشن های موبایل گذاشت.

با اینکه در دوره کرونا تعداد بسیار زیادی از فروشگاه ها تعطیل و کارمندانشان بیکار شدند، اما از طرف دیگر اپلیکیشن های فروش آنلاین به غول های بازار تبدیل شدند. اپلیکیشن ها روش زندگی ما را تغییر نمی دهند اما روانشناسی مصرف را تغییر می دهد. با پیشرفت دیجیتال اپلیکیشن های موبایل به کسب و کارهای سنتی تسلط پیدا کردند.در واقع می توانیم بگوییم اپلیکیشن های موبایل چهره جدید تجارت هستند.

اگر  این سوالات در ذهنتان است که دقیقا چه چیزی افراد را به استفاده از اپلیکیشن های موبایل سوق می دهد، افراد ترجیح میدهند از چه نوع اپلیکیشنی استفاده کنند و چه مدت برای اپلیکیشن های موبایل صرف می کنند، اینجا به جواب سوالاتتان خواهید رسید.

بهتر است به آمارهایی که جمع آوری کرده ایم نگاهی بیندازید.

حقایق و آمار شگفت انگیز صنعت اپلیکیشن موبایل

این آمارها روند و عادات دانلود کاربران را که امروزه در بازار اپلیکیشن های موبایل اتفاق می افتد را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا روانشناسی در حال تغییر کاربران را درک کنید.

ما این آمار را به سه بخش عمده تقسیم کردیم:

استفاده از تلفن همراه، بازاریابی تلفن همراه و پیش بینی ها برای سال ۱۴۰۱ و بعد از آن.

استفاده از تلفن همراه

  • بررسی ها نشان می دهد که هر سال بر تعداد ساعت های استفاده از اینترنت اضافه می شود و اکثر کاربران بیش از ۱۰ اپلیکیشن روی گوشی های خود نصب کرده اند.
  • در سال ۱۳۹۹ دانلود سالانه اپلیکیشن موبایل به ۲۱۸ میلیارد رسید که تقریبا ۷ درصد بیشتر از سال گذشته بود.
  • در سال ۱۳۹۹ کاربران ۲۰درصد بیشتر از سال قبل برای اپلیکیشن ها هزینه کردند.
  • تا سال ۱۴۰۰، ۷ میلیارد کاربر موبایل در سراسر جهان وجود داشت.
  • ۹۲ درصد از زمان صرف شده برای موبایل صرف اپلیکیشن های موبایل می شود و شبکه های اجتماعی ۴۴ درصد از زمان کلی اپلیکیشن های موبایل را می گیرند.
  • ۲۵ درصد از کاربران تنها پس از یک بار استفاده از یک اپلیکیشن آن را رها می کنند.

بازاریابی موبایلی

چگونه کسب و کارها می توانند با سرمایه گذاری در توسعه اپلیکیشن موبایل به سود برسند؟

  • ۵۱ درصد از کاربران می گویند با جستجو در تلفن های هوشمند خود یک شرکت یا اپلیکیشن جدید را کشف کرده اند.
  • در سال ۱۴۰۰ تبلیغات موبایل در ایران ۸۰ درصد رشد داشته است.
  • هزینه های اپلیکیشن بازار نسبت به سال های گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

پیش بینی ها برای سال ۱۴۰۱ و بعد از آن

تقریبا ۹۲ درصد از کاربران گوشی های هوشمند تا سال ۱۴۰۲ از دستیارهای صوتی در اپلیکیشن های موبایل استفاده خواهند کرد.

به طور خلاصه، این آمارها و ارقام با گذشت هر سال بیشتر می شوند. چه یک کسب و کار نوپا باشید و چه یک کسب و کار پیشرو ،اپلیکیشن های موبایل به رشد شما در آینده کمک خواهند کرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ردیاب و دزدگیر خودرو با برند برتر سام ترک (samtrack)

با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، اپلیکیشن های موبایل به یکی از قدرتمندتربن پلتفرم ها برای تبلیغ محصولات و خدمات مشاغل تبدیل شده است. بنابراین، برای تبدیل شدن به بخشی از این صنعت پررونق، تنها چیزی که نیاز دارید این است که رویکردی نوآورانه برای هدف قراردادن مشتریان بالقوه داشته باشید.

از مزیت های داشتن اپلیکیشن موبایل،افزایش سریع درآمد، ارتقای برند با کمترین بودجه و رشد صنعت است.

فرقی نمی کند در کدام حوزه خدمات ارائه می دهید، اپلیکیشن های کاربردی راه خود را در همه حوزه ها هموار می کنند و شما را قادر می سازند در بازارهای امروزی بقای خود را حفظ کنید.

مزایای ساخت اپلیکیشن:

 

تجربه کاربری:

اپلیکیشن‌های موبایل برای دستگاه خاص و سیستم‌عامل مشخص طراحی می‌شوند به همین دلیل تجربه‌ی کاربری عالی دارند و طراحی ظاهری آن‌ها زیبا و حرفه‌ای طراحی می‌شود.

 

دسترسی آفلاین:

یکی از مزیت‌های اصلی اپلیکیشن‌ها دسترسی آفلاین به اپلیکیشن است. شما بدون اینترنت هم می‌توانید از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

 

تبلیغ برند:

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های اپلیکیشن‌ها برای کسب و کارها فرصتی برای تبلیغ برند شرکت با کمک آن‌ها است. این یک روش کاملا محبوب برای تبلیغ است که توسط شرکت‌های مختلف اتخاذ می‌شود. علاوه‌بر این اعلان‌ها و ارسال اطلاعات مهم مانند پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه یادآوری شرکت شما به کاربران‌تان را بسیار آسان‌تر می‌کن

 

دسترسی به سخت‌افزار موبایل:

اپلیکیشن‌ها می‌تواند به تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه موبایل از جمله سنسورها، مخاطبین، دوربین و لوازم جانبی مختلف، Touch ID و Face ID و… دسترسی داشته باشد، که این امکان باعث می‌شود کاربر تجربه و عملکرد کلی بهتری داشته باشد و به راحتی با موبایل ارتباط برقرار کند.

 

سرعت بالا:

اپلیکیشن‌ها سرعت بالایی دارند زیرا عامل اجرایی برای سیستم‌عامل خاص از قبل کامپایل شده است و فقط مستقیماً روی سیستم‌عامل اجرا می‌شوند.

 

دسترسی راحت:

از آنجایی که اپلیکیشن‌ها روی موبایل نصب می‌شوند دسترسی آن‌ها نسبت به وب‌سایت راحت‌تر است.

 

جذب مخاطب از مارکت ها:

زمانی که اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌ها ( مانند بازارو اپ‌استور و… ) منتشر می‌شوند، از قابلیت سرچ مارکت‌ها بهره می‌برند که این امکان باعث می‌شود اپلیکیشن، در جامعه کاربران بزرگتری دیده شود و افراد زیادی آن را دانلود و نصب کنند.  رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها توسط کاربران در فروشگاه‌ها، کیفیت برنامه‌ها را اثبات می‌کند.

 

تعاملی تر:

اپلیکیشن‌ها تعاملی و شهود‌ی‌تر هستند.

شرکت نرم‌افزاری رایااپ

رایااپ با هدف طراحی و ایجاد انواع اپلیکیشن های موبایل و ارتقای کیفیت اپلیکیشن های موجود در کشور در سال 1401 تاسیس شد.

علاوه بر ایجاد ارتباط به موقع و هماهنگی موثر بین تیم های مختلف، رایا اپ به شما امکان طراحی اپلیکیشن در زمینه های مختلف طراحی اپلیکیشن مانند فروشگاهی، خدماتی، آموزشی ، شرکتی، و غیره را می دهد. البته رسیدن به جایگاه اول از نظر رضایت کاربر و مشتری کار آسانی نیست.