چند راهکار مهم برای مدیریت مخارج خانه

چند راهکار مهم برای مدیریت مخارج خانه

برای مدیریت هزینه‌های مربوط به خانه باید بودجه‌بندی درست کرده و برای هر ریال از پول خود برنامه ریزی کنید. شکی در این نیست که برخورداری از میزان درآمد مناسب برای داشتن زندگی راحت ضروری است. اما در این بین داشتن فکر اقتصادی و مدیریت هزینه‌ها هم اهمیت خودش را دارد. به خصوص در دنیای کنونی که عواملی مانند تورم افراد را در سختی‌های اقتصادی زیادی قرار داده اند. مجله اینترنتی آسمونی؛ نشریه الکترونیکی و پرمخاطب ایرانی در این باره چاره اندیشی کرده است. در این مطلب چند راهکار مهم برای مدیریت مخارج خانه را خدمت شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برای مدیریت هزینه‌های خانه چه کنم؟

مدیریت هزینه‌های منزل، درگرو انجام درست چند کار ساده است. این کارها را در ادامه خدمت شما خواهیم گفت.

ریال به ریال پولتان را با برنامه ریزی خرج کنید.

شاید این گفته ما تکراری به نظر برسد. اما تا زمانی که بی‌برنامه پول خود را خرج کنید، همواره مشکلاتی متوجه شما خواهند بود. مهم‌تر از همه اینکه نخواهید تمامی نیازهای خانواده خود را تامین کنید. به علاوه اینکه امکان پس‌انداز نیز از شما گرفته خواهد شد. بهترین کار این است که مخارج خود را به سه دسته تقسیم کنید. این سه دسته می‌بایست به شرح زیر باشند:

  • مخارج لازم هر ماه
  • مخارج موردنیاز برای اهداف بلند مدت
  • مخارج موردنیاز برای اهداف میان مدت

مخارج خود را اولویت‌بندی کنید

این کار کمک شایانی به تصمیم گیری درست شما می‌کند. فرض کنید در خانواده شما فردی بیمار شده و دیگری قصد خرید لباس را دارد. قطعا سلامتی از هر نیاز دیگری مهم‌تر است. به همین دلیل بهتر است هزینه‌ها برای بازدگرداندن سلامتی فرد بیمار صرف شوند. شما به کمک بودجه‌بندی اولویت‌های خود را تعیین کرده و برای برآورده کردن هریک از این موارد زمان احتمالی درنظر می‌گیرید. همچنین به پاسخ این سوال خواهید رسید که چه میزان از درآمد خود را به چه صورت باید خرج کنم؟

این مطلب را هم از دست ندهید :   موسسه حقوقی زهرا محمدیاری

سرمایه‌گذاری را از یاد نبرید

منظور از سرمایه‌گذاری این است که بخشی از درآمد خود را به به منظور کسب سود به پروژه‌های اقتصادی مختلف اختصاص دهید. یادتان باشد که سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کردن یکسان نیستند. در سرمایه‌گذاری پول شما قرار نیست کم و یا زیاد شود. اما در سرمایه‌گذاری قرار است که پول شما نسبت به مقدار اوّلیه خود افزایش داشته باشد. گزینه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری هم اکنون پیش روی شما هستند. از بازار مسکن و دلار و ارز گرفته تا….