دانلود تحقیق در مورد پروژه آموزش مذهبی -قسمت دوم

دانلود پایان نامه

 

همچنین متوجه می شویم كه آیا برنامه ریزی بلند مدت تقویمات مذهبی و جشنواره ها را بازتاب می دهد یا زمانی كه مردم خودشان جشن برپا می كنند. برنامه ریزی بلندمدت باید نشان دهد كه پیشرفت وجود دارد. موضوعات معرفی شده در سالهای ابتدایی مدرسه نیاز به بازنگری و ساخت مجدد دارد بطوری كه بتوان پیشرفت كار را دید در نمودار 13.1.

نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

هر كدام از جنبه های مذهب كه باید براساس (سنین و توانایی های بچه ها پوشش داده شود، تعیین شده اند این خصیصه شامل جنبه های كاربردی مذاهب هستند مانند: كتب دینی (مقدس) ، مراسمات قوانین غذایی (روزه) و شیوه زندگی و … البته باید شامل مطالعه باورهایی باشد كه چنین اعمالی را پایه گذاری كرده است. برای مثال : درك ذات خداوند، پی آمدهای اخلاقی، باور به زندگی پس از مرگ و … یك راهنمایی مفید اندیشیدن به تجربیات بچه ها از آنچه شما برنامه ریزی كرده اید، است. اگر آنها در یك سنت (باور) مذهبی دیگر رشد می كردند چه تجربیاتی از آن بدست می آوردند كه بتوانند به دیگران نشان دهند؟ و در این صورت آنها در مورد دعا و نماز چه شناختی خواهند داشت؟

برنامه ریزی میان مدت در RE نیاز دارد به محاسبه زمان و منابع در دسترس. این مسئله فرد را برای تلاش بیشتر وسوسه می كند. این برنامه می تواند یك دوره شش هفته ای باشد و این ممكن است منجر به برداشت ظاهری از مطالب و فرصت ناكافی برای انعكاس آموخته های بچه ها . فعالیت های انتخاب شده باید طوری باشند كه زمینه های متنوع با استفاده از هوش، مهارتها، سابقه و شناخت آنان (بچه ها) ایجاد شود. نمودار 14.2 در فصل بعدی نشان می دهد كه چگونه ممكن است یك حوزه از موضوعات با تقاضاهای گوناگون بچه ها بهم پیوند داده شوند و این تنوع باعث توسعه مهارتها شود.

 


تابستان

ترم دوم

تابستان

ترم اول

بهار

ترم دوم

بهار

ترم اول

پائیز

ترم دوم

پائیز

ترم اول

فصل سال

سن بچه ها

خالی وطن(خانه)من زندگی جدید در بهار دوستان برای بچه ها من 5-4 ساله
بچه ای یهودی

بنام دیوید

همسایه ها شروع جدید خالی رسوم كریسمس زمان برداشت (درو) 5-4 ساله
چرا مسیحیان به كلیسا می روند خالی عید پاك مسیح كه بود؟ رسوم‹‹هانوكاه›› رشد 6-5 ساله
مذهب در میان اهل محل دوستان عیسی چه كسانی بودند؟ كتاب مقدس چیست و برای مسیحیان چه معنایی دارد؟ دیگر از یك معبد هندو رشد در هندوئیسم تعلق به یك جامعه 7-6 ساله
داستانهایی كه یك كودك یهودی گوش می دهد درباره جهان عید پاك در مسیحیت به چه معناست؟ آموزش در مورد محرمات یهودیت معنای دیوالیشاید به معنای غسل در هندوئیسم چیست؟ مكانهای ویژه 8-7 ساله
هنر در مذهب مسافرت های ویژه ‹‹پاسدور››؟ از نظر یهودیان به چه معناست دیدار از یك معبد كریسمس در مسیحیت به چه معناست؟ مسیحیان به چه چیزی عقیده دارند؟ 10-9 ساله
درك دنیا از طریق مذهب زندگی بعنوان یك مسلمان مسیحیان چگونه از آموزه های مسیح پیروی می كنند؟ پرسش و پاسخ قرآن چیست و معنای آن در اسلام چیست؟ مردم درباره خدا چه می اندیشند؟ 11-10 ساله

 

 

هنگام برنامه ریزی یك درس در RE، ایجاد دو نوع از اهداف آموزش اهمیت دارد. باید روشن شود كه چه دانش آموزانی باید راجع به چه مذهب خاصی آموزش ببینند و همچنین چه دانش آموزانی می توانند یاد بگیرند این موضوع را و در زندگی شخصی خود بكار بگیرند. توجه به این مسئله همچنین یادگیری بچه ها درباره آن نیازمند تجربه قبلی آنان از یك مذهب یا مذاهب دیگر است. و این باید معلم را بعنوان مفید ترین آموزش استراتژی ها و مضامین راهنمایی كند. توجه داشته باشید كه اهمیت درس خواندن بچه ها و فعالیت های درسی آنان، ممكن است به برخی از آنان اجازه ندهد كه اگر مشكلی با این آموزه ها دارند آنرا نشان دهند. تنوع فعالیت ها و استفاده از محدوده ای از مهارتهای مختلف به بچه ها اجازه می دهد كه اكثریت آنان به اصول و مطالب RE دسترسی پیدا كنند در صفحه بعد مثالهایی آورده شده است:

مثال :

درس (موضوع): معرفی یك بچه ی مسلمان

گروه سنی : 7-6 ساله

اهداف :

یادیگری درباره مذهب : بچه ها (در می یابند) كه مسلمان شدن بر زندگی روزمره آنها تاثیر می گذارد.

یادگیری از مذهب : بچه ها متوجه می شوند كه شباهتهایی با زندگی شخصی آنها دارد.

تجربه قبلی : بچه ها خاطراتی از فعالیت های قبلی خود دارند كه آنرا در ذهن خود ثبت كرده اند و اینجا آنرا مطرح می كنند و به شباهتها و تفاوت های میان بچه های مختلف پی می برند.

منابع : ویدیو:                     كانال 4

محتوا :

1- یادآوری خاطرات بچه ها به آنها و اینكه این خاطرات با هم شباهت ها و تفاوتهایی دارند.

2- به بچه ها یادآوری شود كه می خواهید زندگی روزانه یك بچه ی مسلمان را ببینید. از آنها بپرسید (بخواهید) چه چیزی درباره بچه های مسلمان می دانند؟ اگر بچه های مسلمان در كلاس باشند می تواند خیلی خوب باشد. لیستی تهیه كنید تا بچه ها ببینند آنها را تشویق كنید تا به تشخیص چیزهای معمولی بپردازند نه ضرورتاً مرتبط با مذهب . مثلاً ‹‹بچه مسلمان به پارك می رود›› از آنها بخواهید هنگامی كه فیلمی را می بینند آنرا بررسی كنند و ببینند آیا لیست آن نیازی به اضافه كردن دارد؟ و از آنها بخواهید به جستجوی تشابهات بین زندگی بچه ها و زندگی شخصی خود بپردازند.

3- فیلم نشان دهید؛ ببینند چه مقدار از كلاس می تواند آنرا در یك زمان (بصورت همزمان) متوجه شود. راشب كنید و بعد اگر لازم باشد باز شروع كنید.

4- بعد از نشان دادن فیلم از آنها بپرسید چه چیزی فراگرفتند؟ اضافه كردن و ویرایش لیست اصلی .

مكث كردن برای اندیشیدن.

ارزیابی طرح كلی این درس و انعكاس آن بر محتوا و استراتژی ها در ارتباط با فعالیت شخصی شما

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

Leave a comment