1-7-2 : پیشنه تحقیق در داخل کشور……………………………………………………………………….         11

1-8  روند یابی پژوهش ……………………………………………………………………………………         12

1-8-1 روش پژوهش …………………………………………………………………………………….           12

1-8-2 ابزار گرد آوری داده ها ……………………………………………………………………….. ..           12

1-8-3  جامعه آماری ……………………………………………………………………………………..          13

1-8-4 روایی …………………………………………………………………………………………….           13

1-9  مشکلات تحقیق ……………………………………………………………………………………….        13

 

 

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش

2-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………..          15

2-2  مروری بر مفاهیم اصلی ………………………………………………………………………….            15

  • گردشگری ………………………………………………………………………………….. 15

 

  • انواع گردشگری ……………………………………………………………………………             15

 

 

  • انواع گردشگری از نظر مکان مقصد ………………………………………………………….. 16

 

  • انواع گردشگری از نظر موضوع……………………………………………………………….. 16

 

  • اصول گردشگری پایدار ……………………………………………………………………….. 17

 

  • اهداف گردشگری پایدار ……………………………………………………………………….. 17

 

  • تعریف آژانس گردشگری …………………………………………………………………….. 17

 

  • تورهای ورودی ……………………………………………………………………………….          18

 

  • درجه بندی آژآنس های گردشگری ورودی ……………………………………………………… 18

 

  • مفهوم بازاریابی ………………………………………………………………………………..        18

 

  • مفهوم بازاریابی گردشگری …………………………………………………………………… . 18

 

  • گردشگری الکترونیک …………………………………………………………………………… 19

 

  • سیستم هوشمند ………………………………………………………………………………. .. 19

 

  • گردشگری هوشمند ……………………………………………………………………………. 20

 

  • ابزارهای گردشگری هوشمند …………………………………………………………………..   20

 

 

فصل سوم: خصوصیات منطقه مورد مطالعه

3-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………        25

3-2 موقعیت جغرافیای تهران ………………………………………………………………………..        27

3-3 شرایط آب و هوایی تهران  ………………………………………………………………………        28

3-4 آب و هوای شهر تهران …………………………………………………………………………        28

3-5 جاذبه ای گردشگری شهر تهران ………………………………………………………………..       29

3-6 مناطق مختلف تهران …………………………………………………………………………..        30

3-7 اطلاعات در مورد آژآنس های گردشگری در ایران و تهران ………………………………..         31

3-7-1 تعداد کل آژانس هاس گردشگری در ایران و تهران ………………………………………..        31

3-7-2 تعداد آژآنس های گردشگری ورودی در تهران ………………………………………………….    31

3-7-3 پراکندگی آژانس های ورودی فعال در تهران ……………………………………………………     32

 

فصل چهارم: یافته های پژوهش

4-1 مقدمه  ……………………………………………………………………………………………..     35

4-2 بررسی نمونه به تفکیک جنسیت ………………………………………………………………….       35

4-3 برررسی نمونه به تفکیک گروه سنی……………………………………………………………..        36

4-4 بررسی نمونه به تفکیک تحصیلات ………………………………………………………………         36

4-5 بررسی نمونه به تفکیک زمان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند ……………………………..          37

4-6 بررسی سوالات پرسشنامه پژوهش ……………………………………………………………..          37

4-6-1  بررسی نمونه به لحاظ میزان تاثیر استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه گردشگری    37

4-6-2  بررسی نمونه به لحاظ میزان تاثیر توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یک کشور در ورود

به رقابت بین المللی……………………………………………………………………………………….     38

4-6-3  بررسی نمونه به تفكیك میزان آشنایی با مفهوم گردشگری الکترونیک……………………………       39

4-6-4  بررسی نمونه به تفكیك میزان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند……………………………….       40

4-6-5  بررسی نمونه به تفکیک زمان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند………………………………       41

4-6-6  بررسی نمونه به تفكیك میزان آشنایی با ابزارهای هوشمند بازاریابی…………………………….        42

4-6-7  بررسی نمونه به تفكیك میزان مجهز بودن به ابزارهای هوشمند…………………………………        42

4-6-8  بررسی نمونه به تفكیك میزان استفاده از ابزارهای هوشمند……………………………………..        43

4-6-9  بررسی نمونه به تفكیك میزان جذب مشتریان با استفاده از ابزارهای هوشمند…………………..        44

4-6-10  بررسی نمونه به تفكیك میزان پیش بینی جذب مشتریان با استفاده ازابزارهای هوشمند در آینده…      45

4-6-11  بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در جذب گردشگر خارجی……………..       45

4-6-12  بررسی نمونه به تفكیك میزان آشنایی مسئولین با بازاریابی هوشمند……………………………      46

4-6-13  بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر آشنایی مسئولین بابازاریابی هوشمند در توسعه و فروش…….    47

پایان نامه و مقاله

4-6-14  بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر توسعه گردشگری هوشمند بر ترغیب و تشویق گردشگران

خارجی………………………………………………………………………………………………. ..       48

4-6-15  بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر توسعه گردشگری یک کشور………….     49

4-6-16  بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر ارز آوری از طریق گردشگری ورودی…. 50

 

4-6-17  بررسی نمونه به تفكیك میزان استفاده آژانس ها از روش بازاریابی هوشمند برای بازاریابی گردشگری…51

4-6-18  بررسی نمونه به تفكیك میزان تاثیر صرف بودجه در زمینه تبلیغات و بازاریابی هوشمند میتواند درافزایش

در آمد ارزی و  فروش آژانسها…………………………………………………………………………………..51

 

4-6-19  بررسی نمونه به تفكیك میزان استفاده از روشهای بازاریابی هوشمند………………………………….  52

4-6-20 بررسی  روشهای بازاریابی هوشمند موثرتر و کاربردی تر…………………………………………..  53

4-6-21 بررسی و پیش بینی روشهای بازاریابی هوشمند برای توسعه سریع گردشگری در آینده  …………….   54

4-6-22 روش های ترجیحی بازاریابی در شرکت های بررسی شده……………………………………………  55

4-6-23 بررسی شبکه های اجتماعی مورد استفاده در آژانس های گردشگری بررسی شده ……………………..56

4-6-24 بررسی تاثیر بازاریابی هوشمند در گردشگری بین المللی و داخلی ………………………………….   56

4-6-25  تحلیل نظرات و پیشنهادات ارایه شده در راستای توسعه بازاریابی و گردشگری هوشمند……………    57

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1 مقدمه  ………………………………………………………………………………………………..     60

5-2 آزمون فرضیات ………………………………………………………………………………………      60

5-3 نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………….      62

5-4 ارایه پیشنهادات  …………………………………………………………………………………….       63

5-5 پیشنهاد برای آینده …………………………………………………………………………………..       63

منابع ………………………………………………………………………………………………………      64

خلاصه انگلیسی …………………………………………………………………………………………..     69

پرسشنامه پژوهش ………………………………………………………………………………………..      70

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها                                                                                     صحفه

جدول شماره 3-1  میانگین ماهانه پارامترهای اقلیمی ایستگاه  تهران مهرآباد از بدو تاسیس…………………      28

جدول شماره 3-2  فراوانی و درصد آژانس های مسافرتی در تهران  ……………………………………..       31

جدول شماره -33 : فراوانی و درصد آژانس های ورودی در تهران …………………………………………     31

جدول  شماره 3-4:   فراوانی آژانس های ورودی در مناطق 22 گانه شهر تهران ……………………….. .      32

جدول شماره 4-1 : جدول فراوانی پاسخ گویان بر اساس جنیست  ……………………………………………      35

جدول شماره  4-2 : جدول فراوانی پاسخ گویان به  تفکیک گروه سنی………………………………………….    36

جدول شماره 4-3 :  جدول فراوانی  پاسخ گویان بر اساس تحصیلات …………………………………………………………………….     36

جدول شماره 4-4 : جدول فراوانی به تفکیک میزان آشنایی با مفهوم گردشگری …………………………………..  37

جدول  شماره 4-5 : جدول فراوانی میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه گردشگری……   38

جدول شماره 4-6 :جدول فراوانی میزان تاثیر  فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یک کشور در ورود به رقابت بین المللی……………………………………………………………………………………………………….          39

جدول شماره 4-7  جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند ……………………       40

جدول شماره 4-8  : جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند…………………….     41

جدول  شماره 4-9 جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند……………………….     41

یک مطلب دیگر :

یک مطلب دیگر :

جدول شماره 4-10 جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با ابزارهای هوشمند……………………………..     42

جدول شماره 4-11 جدول فراوانی میزان مجهز بودن شرکت های گردشگری به ابزارهای هوشمند ………..      43

جدول 4-12 جدول فراوانی میزان استفاده شرکت های گردشگری به ابزارهای هوشمند……………………..       44

جدول شماره4-13  جدول فراوانی میزان جذب گردشگر با ابزارهای هوشمند………………………………..      44

جدول شماره 4-14  فراوانی پیش بینی جذب مشتری باابزارهای هوشمند در آینده…………………………..       45

جدول شماره 4-15  جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در جذب گردشگر خارجی ……………..        46

جدول شماره 4-16 جدول فراوانی میزان آشنایی مسیولین با بازاریابی هوشمند …………………………….        47

جدول شماره 4-17  جدول فراوانی میزان تاثیر  آشنایی مسیولین با بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری ایران   48

جدول شماره 4-18  جدول فراوانی میزان آشنایی تاثیر توسعه گردشگری هوشمند بر تشویق گردشگران خارجی     49

جدول شماره  4-19  جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری کشور………………….  50

جدول شماره 4-20  جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر ارز آوری از طریق گردشگری ورودی…..   50

جدول شماره 4-21 جدول فراوانی میزان استفاده آژانس ها از روش بازاریابی هوشمند برای بازاریابی گردشگری   51

جدول شماره 4-22 جدول فراوانی میزان تاثیر صرف بودجه در زمینه تبلیغات و بازاریابی هوشمند میتواند درافزایش

در آمد ارزی و  فروش آژانسها ……………………………………………………………………………..        52

جدول شماره 4-23 : جدول فراوانی میزان استفاده از روش های بازاریابی هوشمند در آژانس های گردشگری     52

جدول شماره 4-24 جدول فراوانی میزان روش های  کاربردی و موثر بازاریابی هوشمند…………………..      54

جدول شماره 4 -25 : جدول فراوانی پیش بینی روش های بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری در آینده         55

جدول شماره 4-26 جدول فراوانی روش های ترجیحی بازاریابی در آژانس های بررسی شده ……………        55

جدول شماره 4-27  جدول فراوانی شبکه های اجتماعی استفاده شده در آژانس های بررسی شده …………         56

جدول شماره 4-28  جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در گردشگری داخلی و بین المللی ……..        57

 

فهرست نقشه ها

نقشه شماره 3-1 ایران ……………………………………………………………………………………….         26

نقشه شماره 3-2  تهران  ………………………………………………………………………………………..      27

نقشه  3-3  : مناطق  22 گانه تهران ………………………………………………………………………………………         31

 

فهرست نمودار

نمودار 1-1 : نسل های وب          ……………………………………………………………………………………..            9

 

پیوست

پیوست شماره 1 : پرسشنامه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………….      70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به نام خدا

اظهار نامه

اینجانب آنوشا خضری نژاد (920094017 ) دانشجوی رشته جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری دانشکده علوم انسانی اظهار می کنم که این پایان نامه حاصل تلاش خودم بوده و در جاهایی که از منابع دیگران استفاده کرده ام، نشانی دقیق و مشخصات کامل آن را نوشته ام . همچنین اظهار می کنم که تحقیق و موضوع پایان نامه ام تکراری نیست.

 

 

نام و نام خانوادگی:

تاریخ و امضا:

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *