کدام زبان برنامه نویسی را در سال 2023 ابتدا باید یاد بگیرم؟

کدام زبان برنامه نویسی را در سال 2023 ابتدا باید یاد بگیرم؟

کدام زبان برنامه نویسی را در سال 2023 ابتدا باید یاد بگیرم؟

اگر یک برنامه نویس مبتدی هستید، ممکن است تعجب کنید که کدام زبان برنامه نویسی را ابتدا باید یاد بگیرید. با وجود زبان های بسیار زیاد، تصمیم گیری برای اینکه کدام یک برای شما مناسب است دشوار باشد. ما در مورد محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در سال 2023، مزایایی که ارائه می دهند و از کجا شروع کنیم بحث خواهیم کرد. 5 نشانه که نشان می دهد طراحی وب در حال رسیدن به عصر صنعتی خود است

این مقاله در مورد محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سال 2023 و مزایایی که ارائه می‌کنند بحث خواهد کرد. ما همچنین نکاتی را در مورد نحوه انتخاب زبان مناسب برای نیازهای خود ارائه خواهیم داد. بنابراین چه یک برنامه نویس مبتدی یا یک برنامه نویس باتجربه باشید، به ادامه مطلب بروید تا بدانید کدام زبان را ابتدا باید یاد بگیرید!

    1. زبان برنامه نویسی چیست؟
    2. چگونه تصمیم بگیریم که کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم
    3. محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در سال 2023 کدامند؟
    4. برترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب
    5. بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری اول
    6. What’s بهترین راه برای شروع با جاوا اسکریپت؟
    7. شروع به کدنویسی کنید

زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی یک زبان رسمی است که مجموعه ای از دستورالعمل ها را مشخص می کند که می توان از آنها برای تولید انواع خروجی استفاده کرد. زبان های برنامه نویسی در برنامه نویسی کامپیوتر برای پیاده سازی جریان های منطقی و الگوریتم ها استفاده می شوند.

سطوح زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی را می توان بر اساس سطح دسته بندی کرد. این سطوح به سطح انتزاع از کد ماشینی که روی رایانه اجرا می شود مربوط می شود.

  • زبان برنامه نویسی سطح پایین
  • زبان برنامه نویسی سطح بالا

زبان های سطح پایین

زبان سطح پایین زبان برنامه نویسی است که انتزاعی کمی از معماری مجموعه دستورات رایانه ارائه می دهد یا اصلاً انتزاع نمی کند. زبان های سطح پایین معمولاً برای نوشتن نرم افزار سیستم، مانند سیستم عامل ها و درایورهای دستگاه، یا دسترسی به دستگاه های سخت افزاری استفاده می شوند.

نمونه‌هایی از زبان‌های برنامه‌نویسی سطح پایین عبارتند از کد ماشین و زبان اسمبلی.

  • کد ماشین یک زبان سطح پایین است. این تنها زبانی است که می تواند مستقیماً توسط رایانه اجرا شود.
  • زبان اسمبلی یک زبان سطح پایین است. این یک شکل قابل خواندن از کد ماشین است که توسط برنامه نویسان راحت تر نوشته و درک می شود.

با این حال، خواندن و نوشتن کد ماشین برای انسان دشوار است. در نتیجه، زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالاتری توسعه یافتند که به انسان اجازه می‌دهد کدی بنویسد که خواندن و درک آن برای آنها آسان‌تر باشد.

زبان های سطح بالا

یک زبان سطح بالا یک زبان برنامه نویسی است که انتزاع را از معماری مجموعه دستورات رایانه ارائه می کند. زبان های سطح بالا معمولاً برای نوشتن نرم افزارهای کاربردی مانند برنامه های کاربردی وب و برنامه ها استفاده می شوند.

نمونه‌هایی از زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا عبارتند از JavaScript، Python، C++، و Java.

در حالی که خواندن و نوشتن زبان‌های سطح بالا برای انسان آسان‌تر است، قبل از اجرا شدن توسط رایانه باید به کد ماشین ترجمه شوند. این ترجمه معمولاً توسط یک کامپایلر یا یک مفسر انجام می شود.

  • کامپایلرها: کامپایلر برنامه ای است که کد منبع نوشته شده به زبان سطح بالا را به کد ماشین ترجمه می کند. کد ماشین را می توان مستقیماً توسط کامپیوتر اجرا کرد.
  • مفسران:مفسر برنامه ای است که کد منبع نوشته شده به زبان سطح بالا را ترجمه و اجرا می کند. کد ماشین مستقیماً توسط رایانه اجرا نمی شود.

انواع زبان های برنامه نویسی

انواع مختلفی از زبان های برنامه نویسی وجود دارد. برخی از زبان ها برای مقاصد خاص طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر برای اهداف عمومی تر هستند.

نمونه‌هایی از زبان‌های برنامه‌نویسی با هدف خاص عبارتند از:

  • SQL: SQL زبانی است که برای مدیریت داده ها در پایگاه داده استفاده می شود.
  • HTML: HTML یک زبان نشانه گذاری است که برای ایجاد استفاده می شود. صفحات وب.
  • CSS: CSS یک زبان شیوه نامه است که برای توصیف ارائه یک صفحه وب استفاده می شود.

نمونه هایی از کلی زبان های برنامه نویسی هدف عبارتند از:

  • C++: C++ می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند نرم‌افزار سیستم، نرم‌افزار کاربردی و بازی‌ها استفاده شود.
  • Java: قوی> جاوا زبانی است که می تواند برای برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی تلفن همراه و داده های بزرگ استفاده شود.
  • Python: Python یک زبان همه کاره است که می تواند برای مواردی مانند استفاده شود. هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، و توسعه وب.

پارادایم برنامه نویسی چیست؟

پارادایم برنامه نویسی روشی برای تفکر در مورد برنامه نویسی است. این یک مدل مفهومی است که به ما دیکته می کند که چگونه باید کد خود را بنویسیم.

انواع مختلفی از زبان های برنامه نویسی وجود دارد. برخی از آنها تطبیق پذیرتر از سایرین هستند و می توان از آنها برای اهداف مختلفی استفاده کرد. برخی دیگر تخصصی تر هستند و برای کارهای خاص طراحی شده اند.

وقتی صحبت از یادگیری یک زبان برنامه نویسی می شود، انواع مختلفی از پارادایم های برنامه نویسی وجود دارد که می توان آنها را دنبال کرد. این موارد عبارتند از:

  • برنامه نویسی منطقی
  • زبان برنامه نویسی شی گرا
  • زبان های برنامه نویسی اسکریپت
  • زبان های برنامه نویسی کاربردی
  • زبان های برنامه نویسی رویه ای

هر نوع پارادایم مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال، برنامه نویسی منطقی برای حل مسائل پیچیده عالی است، اما خواندن و درک آن دشوار است. از سوی دیگر، خواندن و نوشتن زبان‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا بسیار آسان‌تر است، اما ممکن است در حل مسائل پیچیده، آنقدر قدرتمند نباشند.

در حالی که پارادایم های برنامه نویسی مختلف زیادی وجود دارد، بیشتر زبان های برنامه نویسی را می توان به دو دسته امری یا اعلانی طبقه بندی کرد.

  • زبان های برنامه نویسی ضروری بر اساس مفهوم دستورات هستند. دستورات دستورالعمل هایی هستند که به کامپیوتر می گویند چه کاری انجام دهد.
  • زبان های برنامه نویسی اعلانی بر اساس مفهوم عبارات هستند. عبارات عباراتی هستند که توصیف می کنند چه کاری باید انجام شود، اما نحوه انجام آن را مشخص نمی کنند.

برنامه نویسی شی گرا

برنامه نویسی شی گرا

برنامه نویسی شی گرا پارادایم است که مبتنی بر مفهوم اشیا و تعاملات آنهاست. اشیاء واحدهای مستقلی هستند که داده و رفتار دارند.

زبان های برنامه نویسی شی گرا شامل C++، جاوا و پایتون هستند.

زبان های برنامه نویسی اسکریپت

زبان های برنامه نویسی اسکریپت زبان های سطح بالایی هستند که برای خودکارسازی وظایف طراحی شده اند. آنها معمولاً برای نوشتن برنامه ها یا اسکریپت های کوچک استفاده می شوند.

زبان های برنامه نویسی اسکریپت عبارتند از Perl، PHP، و Python.

زبان های برنامه نویسی کاربردی

برنامه نویسی تابعی پارادایم است که مبتنی بر ارزیابی توابع است. توابع واحدهای کد مستقلی هستند که ورودی را می گیرند و خروجی تولید می کنند.

زبان های برنامه نویسی کاربردی عبارتند از Haskell و Lisp. جاوا اسکریپت همچنین می تواند به عنوان یک زبان برنامه نویسی کاربردی استفاده شود.

زبان های برنامه نویسی رویه ای

برنامه نویسی رویه ای بر اجرای گام به گام مجموعه ای از دستورالعمل ها (رویه ها) تمرکز دارد. رویه ها واحدهای کد مستقلی هستند که وظیفه خاصی را انجام می دهند.

زبان‌های برنامه‌نویسی رویه‌ای عبارتند از C و Pascal.

برنامه نویسی منطقی

برنامه نویسی منطقی نوعی زبان برنامه نویسی است که مبتنی بر منطق رسمی است. معمولاً برای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی استفاده می شود.

برنامه های نوشته شده در زبان برنامه نویسی منطقی مجموعه ای از عبارات منطقی هستند. از این عبارات می توان برای استنباط حقایق جدید یا حل مشکلات استفاده کرد.

زبان های برنامه نویسی منطقی عبارتند از Prolog و LISP.

اگر مطمئن نیستید که چه نوع برنامه نویسی را می خواهید انجام دهید، باید به یادگیری یک زبان برنامه نویسی فکر کنید. یادگیری زبان های اسکریپت مانند جاوا اسکریپت معمولاً آسان است و می توان از آنها برای طیف وسیعی از کارها استفاده کرد.

چگونه تصمیم بگیریم کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام زبان برنامه نویسی را می خواهید ابتدا یاد بگیرید، باید در وهله اول به این فکر کنید که چرا می خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید. اکنون برنامه نویسی آنقدر فراگیر شده است که می توانید از مهارت های کدنویسی خود در توسعه وب، یادگیری ماشینی، توسعه بازی، اتوماسیون و حتی هنر استفاده کنید.

این فرآیند را دنبال کنید تا تصمیم بگیرید کدام زبان برنامه نویسی را ابتدا یاد بگیرید.

  1. با پاسخ دادن به اینکه چرا می خواهید کدنویسی یاد بگیرید شروع کنید

آیا برای حرفه خود یاد می گیرید، ایده استارتاپ خود را ایجاد می کنید، و مشکلی را حل می کنید. مشکل در محل کار، یا فقط برای سرگرمی؟ این مهم ترین مرحله است زیرا یادگیری یک تعهد بزرگ است و همیشه خوب است که بدانید چرا آن را انجام می دهید.

  1. پیدا کنید که کدام زبان های برنامه نویسی در آن مسیر یا زمینه هستند

توسعه دهندگان وب عمدتا از جاوا اسکریپت استفاده می کنند، دانشمندان داده از پایتون استفاده می کنند، توسعه دهندگان بازی از Unity و C++ استفاده می کنند. اگر مشکل یا برنامه‌ای است که برای خود می‌سازید، به فناوری‌های محبوبی که در آن منطقه هستند نگاه کنید. دانستن این موضوع همچنین به محدود کردن زبان‌های موجود برای در نظر گرفتن کمک می‌کند – توسعه‌دهندگان جلویی زیادی با Haskell کدنویسی می‌کنند.

  1. تعهد کنید که چقدر زمان دارید و واقع بین باشید

این یکی از مهم ترین مراحلی است که اغلب نادیده گرفته می شود. متعهد شدن به یک کار بزرگ با تنها چند ساعت وقت در هفته باعث می شود افراد از اهداف خود دست بکشند.

یک قانون کلی این است که اولین زبان برنامه نویسی شما بین 3 تا 6 ماه طول می کشد برای رسیدن به سطح مهارت متوسط. زبان‌هایی مانند پایتون و جاوا اسکریپت منحنی یادگیری کوتاه‌تری دارند، در حالی که زبان‌هایی مانند C++ و جاوا زمان‌برتر هستند.

برخی از ما زمان بیشتری نسبت به دیگران داریم، و اگر شما بسیار فقیر زمان هستید، ممکن است بخواهید به راه‌های مختلفی برای رسیدن به نتیجه خود نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر هدف نهایی شما اجرای وب سایت ساده خود است، به جای یادگیری HTML، CSS و جاوا اسکریپت، می توانید به رویکردهای جایگزین مانند ساخت آن با سازنده وب سایت بدون کد، دوست برنامه نویسی را پیدا کنید که بتواند کمک کند، یا به جای آن یک فریلنسر استخدام می کنند.

همچنین مهم است که مهلت‌هایی را که دارید و اینکه آیا زمان یادگیری دارید در نظر بگیرید.

  1. استرس نداشته باشید

یادگیری زبان اول بیشتر به توسعه فرآیندهای تفکر شما مربوط می شود تا خود کد. بسیاری از زبان‌ها راه‌های مختلفی برای گفتن یک چیز دارند، به این معنی که وقتی بدانید توابع و حلقه‌ها چگونه کار می‌کنند، می‌توانید نحوه نوشتن آن را در بسیاری از زبان‌ها بسیار سریع‌تر از بار اول یاد بگیرید.

طبق 2021 Stack Overflow Developer Survey، محبوب ترین فناوری های برنامه نویسی عبارتند از :

  1. جاوا اسکریپت
  2. HTML و CSS
  3. Python
  4. SQL
  5. جاوا
  6. Node.js
  7. TypeScript
  8. C#
  9. Bash/Shell
  10. C++
  11. PHP
  12. C
  13. PowerShell
  14. برو
  15. کاتلین
  16. Rust
  17. روبی
  18. دارت
  19. مونتاژ
  20. Swift

هر یک از این زبان‌ها مزایای متفاوتی دارند که باعث می‌شود آنها برای اهداف مختلف مناسب هستند. برای انتخاب زبان مناسب برای نیازهای خود، باید در نظر بگیرید که برای چه می خواهید از این زبان استفاده کنید.

اگر به توسعه وب علاقه دارید، جاوا اسکریپت یا PHP ممکن است انتخاب خوبی باشد. اگر به علم داده یا یادگیری ماشین علاقه دارید، پایتون ممکن است انتخاب خوبی باشد. اگر به توسعه بازی علاقه دارید، C++ ممکن است برای شما مناسب باشد. و اگر به دنبال یک زبان همه کاره هستید که بتوان از آن برای برنامه های مختلف استفاده کرد، C# ارزش دیدن دارد.

مهم نیست اهداف شما چیست، زبانی وجود دارد که برای شما مناسب است. بنابراین از آزمایش کردن و یافتن موردی که متناسب با نیازهای شماست نترسید.

برترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب

اکنون که انواع مختلف زبان های برنامه نویسی را بررسی کردیم، اجازه دهید نگاهی به چند زبان خاص بیندازیم.

توسعه وب یکی از محبوب ترین انواع برنامه نویسی است. اگر در سال 2023 یک برنامه نویس هستید، احتمال اینکه یک توسعه دهنده وب باشید زیاد است.

تعدادی زبان مختلف وجود دارد که معمولاً برای توسعه وب استفاده می شود. در سال 2023، ما فکر می‌کنیم انتخاب زبان اولی که بتوانید در مرورگر استفاده کنید، هوشمندانه است و توصیه‌های ما بر اساس این فلسفه است.

جاوااسکریپت

جاوا اسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در جهان برای توسعه وب است و یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. این همچنین یکی از معدود زبان هایی است که می تواند در هر دو قسمت جلویی و پشتی توسعه وب استفاده شود. فریمورک‌های محبوبی مانند React، Vue و Node.js با جاوا اسکریپت نوشته شده‌اند و می‌توان فرض کرد که اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده وب باشید، در نهایت باید از جاوا اسکریپت استفاده کنید.

اگر از قبل می‌دانید که می‌خواهید تمرکز شما بر توسعه وب در سال 2023 باشد، جاوا اسکریپت باید زبان اول شما باشد.

مزایای جاوا اسکریپت

  • محبوب است، بنابراین منابع و پشتیبانی اجتماعی زیادی وجود دارد.
  • یادگیری آن برای مبتدیان آسان است.
  • می توان از آن در هر دو طرف استفاده کرد- پایان و بک‌اند توسعه وب.
  • برای افرادی که می‌خواهند یک توسعه‌دهنده جلویی باشند، بسیار عالی است زیرا فریم‌ورک‌های محبوبی مانند React، Vue، و Svelte از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند.
این مطلب را هم از دست ندهید :   بهترین رنگ‌های مو برای شما

معایب جاوا اسکریپت

  • اشکال‌زدایی کد همیشه آسان نیست زیرا یک زبان کامپایل‌شده نیست.
  • تفسیر نحو ممکن است در ابتدا گیج‌کننده باشد (در مقایسه با زبان‌هایی مانند Python که بیشتر شبیه طبیعی به نظر می‌رسند. زبان ها).

پایتون

Python زبان دیگری است که برای توسعه وب استفاده می شود و از نظر محبوبیت مانند جاوا اسکریپت سنگین وزن است. در واقع، این پرکاربردترین زبان برنامه نویسی در جهان است. این یک زبان برنامه نویسی همه کاره است که می تواند برای طیف گسترده ای از وظایف، از توسعه وب، کارهای خودکار و یادگیری ماشین استفاده شود.

با وجود محبوبیت، پایتون به اندازه جاوا اسکریپت در صحنه توسعه وب رایج نیست. مرورگر وب شما نمی تواند مانند جاوا اسکریپت کد پایتون را اجرا کند. PyScript در تلاش است تا آن را تغییر دهد، اما در حال حاضر اگر می‌خواهید یک وب‌اپلیکیشن یا وب‌سایت جلویی بسازید، ممکن است مجبور شوید به جاوا اسکریپت پایبند باشید.

Python یک زبان بسیار قدرتمند برای ایجاد API ها، خدمات باطن، مهندسی داده و سایر جنبه های توسعه وب است. ما هنوز هم این را به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای یادگیری برای همه توصیه می کنیم.

اگر علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در توسعه وب یا علم داده هستید، پایتون یک زبان عالی برای یادگیری است.

مزایای پایتون:

  • این یک نحو واضح و مختصر دارد.
  • یادگیری آن برای مبتدیان آسان است.
  • دارای طیف وسیعی از کاربردها است.

معایب پایتون:

  • به سرعت برخی از زبان‌های دیگر نیست.
  • تعداد محدودی از چارچوب‌های توسعه وب دارد.

از کجا شروع کنیم:

PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی محبوب است که برای توسعه وب استفاده می شود. اگر علاقه مند به ایجاد برنامه های وب پویا هستید، این یک زبان عالی برای یادگیری است.

77.6٪ از همه وب سایت ها با یک زبان برنامه نویسی شناخته شده سمت سرور از آن استفاده می کنند. PHP اغلب در سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس و دروپال استفاده می‌شود و سایت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک و ویکی‌پدیا هنوز از آن برای بک‌اند خود استفاده می‌کنند.

اگرچه PHP همچنان محبوب است، اما اغلب زبان انتخابی برای پروژه‌های جدید و پشته‌های فناوری نیست. یادگیری PHP به شما دانش بسیار خوبی از یک زبان اثبات شده و امنیت شغلی را ارائه می دهد، زیرا بدانید که به این زودی از بین نخواهد رفت.

مزایای PHP:

  • در سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب (CMS) مانند وردپرس و دروپال استفاده می‌شود که منجر به تقاضای مداوم و پایدار می‌شود.
  • همه‌کاره است و می‌توان از آن برای توسعه وب، اسکریپت‌نویسی و موارد دیگر استفاده کرد.
  • یادگیری نسبتاً آسان است.

معایب PHP:

  • دیگر به اندازه برخی از زبان های دیگر برای توسعه وب محبوب نیست.
  • برخی افراد این نحو را گیج کننده می دانند.

از کجا شروع کنیم:

  • PHP & MySQL: Novice to Ninja راهنمای عالی برای توسعه دهندگان وب مشتاق است. با این راهنمای عملی، نحوه نصب و پیکربندی PHP و MySQL، ایجاد طرحواره های پایگاه داده و نوشتن کدهای شی گرا را خواهید آموخت. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه دسترسی به داده های خود را کنترل کرده و آن ها را در وب منتشر کنید. وقتی کارتان تمام شد، مهارت‌های لازم برای ساختن برنامه‌های قدرتمند سمت سرور را خواهید داشت.

Ruby

روبی زبان همه کاره دیگری است که می تواند برای توسعه وب استفاده شود. این زبان به دلیل یادگیری نسبتاً آسان زبان شناخته شده است و در چارچوب های محبوبی مانند Ruby on Rails استفاده می شود.

Ruby یک انتخاب عالی برای مبتدیان است زیرا نحو بسیار خوانایی دارد. همچنین در جامعه استارتاپی محبوب است.

مزایای روبی:

  • این نحو بسیار خوانا و مختصر است.
  • در چارچوب‌های محبوبی مانند Ruby on Rails استفاده می‌شود.
  • در جامعه راه‌اندازی محبوب است.
  • /ul>معایب روبی:
    • برخی افراد یادگیری را دشوار می دانند.
    • به اندازه برخی از زبان های دیگر محبوب نیست.
    • در مقایسه با زبان های دیگر منابع نسبتا کمی وجود دارد.

    سوئیفت

    Swift یک زبان جدیدتر است که توسط اپل ایجاد شده است. این یک زبان قدرتمند و سریع است که می تواند برای توسعه وب، توسعه برنامه تلفن همراه، و موارد دیگر استفاده شود.

    اگر به ایجاد برنامه‌های iOS یا macOS علاقه دارید، سویفت انتخاب خوبی است.

    مزایای سوئیفت:

    • این یک زبان قدرتمند و سریع است.
    • یادگیری و خواندن آن آسان است.
    • می توان از آن برای توسعه وب، توسعه برنامه موبایل و موارد دیگر استفاده کرد.

    معایب سوئیفت:

    • به اندازه برخی از زبان‌های دیگر منابع موجود نیست.
    • برای توسعه برنامه‌های iOS به Mac نیاز دارید.

    کاتلین

    Kotlin یک زبان جدیدتر است که توسط JetBrains ایجاد شده است. این یک زبان همه کاره است که می تواند برای توسعه وب، توسعه Android و موارد دیگر استفاده شود.

    اگر علاقه مند به ایجاد برنامه های چند پلتفرمی هستید، کاتلین انتخاب خوبی است.

    مزایای کاتلین:

    • این زبان مختصر و رسا است.
    • با جاوا سازگار است.
    • پشتیبانی ابزار عالی دارد.

    معایب کاتلین:

    • این یک زبان جدیدتر است، بنابراین اسناد زیادی در دسترس نیست.
    • شاید مجبور باشید برای استفاده موثر از Kotlin مقداری جاوا یاد بگیرید.
    • Kotlin یک انتخاب عالی است. برای کسانی که علاقه مند به ایجاد برنامه های کاربردی بین پلتفرم هستند.

    برو

    Go زبانی است که توسط Google ایجاد شده است. اگر به دنبال زبانی سریع و قدرتمند هستید که همه کاره باشد، با Go همراه باشید. ممکن است یادگیری آن کمی دشوارتر از برخی از زبان های دیگر باشد، اما در نهایت ارزش آن را دارد.

    اگر به ایجاد برنامه‌های مقیاس‌پذیر علاقه دارید، Go یک انتخاب عالی است.

    مزایای Go:

    • سریع و قدرتمند است
    • Go برای چندین هدف عالی است، مانند توسعه وب و سیستم های توزیع شده
    • برای برنامه های کاربردی وب مقیاس پذیر عالی است

    معایب Go:

    • اگر از زبان برنامه نویسی دیگری می آیید یادگیری آن دشوار است
    • یک زبان نسبتاً جدید، بنابراین اسناد زیادی در دسترس نیست.

    جاوا

    جاوا یک زبان همه کاره است که می تواند برای توسعه وب، توسعه اندروید و موارد دیگر استفاده شود.

    اگر علاقه مند به ایجاد برنامه های بین پلتفرمی هستید، جاوا یک انتخاب عالی است.

    مزایای جاوا:

    • این یک زبان چند منظوره همه کاره است.
    • جاوا برای ایجاد برنامه های کاربردی بین پلتفرم عالی است.

    معایب جاوا:

    • جاوا می تواند کمی پرمخاطب باشد.
    • به اندازه گذشته برای توسعه وب محبوب نیست.
    • می تواند کندتر از زبان های دیگر باشد.
    • یادگیری جاوا برای مبتدیان ممکن است دشوار باشد.

    C#

    C# یک زبان مایکروسافت است که اغلب برای توسعه وب، برنامه های دسکتاپ و غیره استفاده می شود.

    اگر به ایجاد برنامه‌ها یا بازی‌های ویندوز علاقه دارید، C# انتخاب خوبی است.

    مزایای C#:

    • یادگیری نسبتاً آسان است.
    • C# یک زبان همه کاره است که می تواند برای برنامه های مختلف استفاده شود.
    • این زبان دارای ابزارها و منابع عالی در دسترس است

    معایب سی شارپ

    • یادگیری آن می تواند دشوارتر از زبان های محبوب مبتدی باشد.
    • جامعه C# در مقایسه با دیگران کمی کوچک است.

    بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری اول

    چه زبانی را ابتدا باید یاد بگیرم؟ توصیه می کنیم بسته به نیاز شما با جاوا اسکریپت یا پایتون شروع کنید.

    اگر قصد دارید هر گونه توسعه وب را انجام دهید، در مرحله ای (احتمالاً به زودی) از جاوا اسکریپت استفاده خواهید کرد. از نظر قابلیت دسترسی، تقاضا و عملی بودن یک شرط بسیار مطمئن است.

    اگر از صفر شروع می‌کنید و هنوز متوجه می‌شوید که در توسعه روی چه چیزی تمرکز خواهید کرد، بهترین زبان برنامه‌نویسی برای یادگیری ابتدا پایتون است. پی اچ پی، جاوا و سی شارپ همگی زبان های فوق العاده ای هستند که چیزهای زیادی برای ارائه دارند. با این حال، اگر می‌خواهید بیشترین هزینه را برای خود داشته باشید، یادگیری پایتون به شما این توانایی را می‌دهد که با وسیع‌ترین طیف مشکلات و پروژه‌ها مقابله کنید.

    بهترین راه برای شروع کار با جاوا اسکریپت چیست؟

    جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان به دلایل خوب است. همه کاره است، یادگیری آن آسان است، و منابع زیادی در دسترس است. اگر به تازگی توسعه را شروع کرده اید، جاوا اسکریپت یک انتخاب عالی است.

    در سال 2023 منابع زیادی برای افرادی که سعی در یادگیری جاوا اسکریپت دارند در دسترس هستند که دیگر مشکلی برای یافتن محتوا نیست، اکنون مشکل یافتن بهترین محتوا برای شماست.

    توصیه می‌کنیم با یک دوره رایگان شروع کنید تا اصول اولیه را پوشش دهید و تصمیم بگیرید که آیا جاوا اسکریپت برای شما مناسب است یا خیر. هر فرد به روش های مختلف یاد می گیرد، اما ما معتقدیم که گذراندن رویکرد دوره خطی به شما کمک می کند تا اصول اولیه را بیاموزید و در سریع ترین زمان ممکن به سمت پروژه های خود حرکت کنید. همچنین به این ترتیب از گیر افتادن در جهنم آموزشی جلوگیری می کنید ، جایی که ممکن است به جای یادگیری و آزمایش کد خود، زمان بیشتری را صرف کپی و چسباندن کد کنید.

    توصیه‌های دوره رایگان جاوا اسکریپت ما:

    1. آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت: بله، مال ماست، اما ما به آن افتخار می کنیم. آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت بهترین مکان برای شروع سفر برنامه نویسی شماست. نه تنها جاوا اسکریپت را به شما آموزش می‌دهد، بلکه شما را از طریق اصول برنامه‌نویسی و اینکه چگونه می‌توانید این درس‌ها را در هر زبانی که بعداً یاد می‌گیرید به کار ببرید، راهنمایی می‌کند.
    2. MDN گام های اول جاوا اسکریپت: شبکه توسعه دهنده موزیلا اسناد ضروری جاوا اسکریپت و دیگر منابع زبان را حفظ می کند. این مقدمه بسیار کوتاه به شما یک نمای کلی از زبان و توضیح عالی می دهد. کوتاه و ساده.
    3. پروژه Odin – Full Stack JavaScript: این یکی از موارد فوق جامع تر است زیرا شامل HTML و Node.js می شود. این برای کسانی از شما که می‌خواهید توسعه‌دهنده وب Full Stack شوید عالی است، اما انتظار دارید

    میلیون‌ها دوره آموزشی جاوا اسکریپت و راهنما برای انتخاب وجود داشته باشد. یافتن بهترین منبع برای شما به سبک یادگیری ترجیحی شما بستگی دارد. برخی از افراد با ویدئو، برخی با متن بهتر یاد می گیرند. در همین حال، دیگران دوست دارند با یک پروژه عملی شروع کنند و دیگران دوست دارند با تئوری شروع کنند. اگر این گزینه‌ها برای شما مناسب نیستند، freeCodeCamp فهرستی از دوره های رایگان جاوا اسکریپت برای مبتدیان و پروژه هایی که ممکن است جذاب تر باشند.

    مراحل بعدی

    وقتی درک اولیه ای از HTML، CSS و جاوا اسکریپت به دست آوردید، می توانید شروع به ساختن پروژه ها و مشارکت در جامعه توسعه کنید.

    در دنیای جاوا اسکریپت چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد و می‌توانید کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی جاوا اسکریپت ما را مرور کنید. و مقالات جاوا اسکریپت برای دریافت ایده از آینده.

    وقتی برای ارتقای مهارت‌های خود آماده هستید، می‌توانید مهارت‌های پشتیبان خود را با زبانی مانند Python یا PHP تکمیل کنید. این زبان‌ها به شما امکان می‌دهند طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را بسازید – این منابع به شما یک پایه محکم می‌دهند:

    کتابها و دوره های بیشتر PHP و عناوین بیشتر پایتون در کتابخانه. همچنین می‌توانید مقالات PHP و مقالات پایتون.

    شروع به کدنویسی

    برای شروع برنامه نویسی، یافتن منابع متناسب با سبک یادگیری شما مهم است.

    • اگر یک یادگیرنده بصری هستید، به دنبال آموزش ها و منابع متنی که شامل تصاویر و نمودارها هستند بگردید.
    • اگر زبان آموز شنیداری هستید، به دنبال پادکست ها یا آموزش های ویدیویی باشید.
    • اگر یک زبان آموز عملی هستید، به دنبال منابعی باشید که به شما امکان می دهد کدنویسی را در مرورگر خود تمرین کنید.

    اگر هنوز مطمئن نیستید از کجا شروع کنید. ، راهنمای مبتدی توسعه وب ما را بررسی کنید. این همه اصول اولیه را پوشش می دهد و به شما کمک می کند تا سفر خود را برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده آغاز کنید.

    هنگامی که منابعی را پیدا کردید که برای شما مفید است، بهترین راه برای یادگیری برنامه‌نویسی این است که وارد آن شوید و کدنویسی را شروع کنید. از اشتباه کردن نترسید – همه آنها را مرتکب می شوند! نکته مهم این است که از اشتباهات خود درس بگیرید و به تمرین ادامه دهید.

    همانطور که در حال یادگیری هستید، پیدا کردن انجمنی از برنامه نویسان دیگر برای ارتباط با آنها نیز مهم است. تقریباً برای هر زبان برنامه‌نویسی می‌توانید انجمن‌های آنلاین پیدا کنید، و این جوامع می‌توانند منبع خوبی برای حمایت و تشویق باشند.

    SitePoint جوامع را در قالب تالار گفتمان ما و سرور Discord ما. به هر کدام که مطابق با ترجیحات شما (یا هر دو!) است بپیوندید و شروع به ملاقات با برنامه نویسان دیگر از سراسر جهان کنید.

    وقتی تازه شروع به کار می کنید، طبیعی است که تحت تأثیر حجم انبوه اطلاعات موجود قرار بگیرید. اما نگران نباشید – لازم نیست همه چیز را یکجا یاد بگیرید. Just focus on one thing at a time, and you’ll be surprised at how quickly you progress.

    منبع: https://firas.ir/5-نشانه-که-نشان-می-دهد-طراحی-وب-در-حال-رسی/