قیمت دوربین عکاسی dslr

قیمت دوربین عکاسی dslr

قیمت دوربین عکاسی dslr

دوربین های دیجیتال DSLR اغلب دارای یک حالت خودکار برای دسترسی به تنظیمات استاندارد دوربین یا تنظیمات حالت خودکار صحنه هستند. در این حالت معمولا تنظیماتی مانند کاربرد، اولویت دیافراگم، اولویت شاتر و کنترل کامل دستی ارائه می شود. حالت های صحنه از دوربینی به دوربین دیگر متفاوت است و در کارخانه قابل تنظیم است. این حالت ها معمولاً شامل نمای افقی، پرتره، اکشن، ماکرو، شب و شبح است. دوربین عکاسی  dslrبا این حال، این تنظیمات و سبک‌های عکسبرداری متفاوتی هستند که حالت «صحنه» را که با کالیبره کردن تنظیمات خاص روی دوربین به دست می‌آید، فعال می‌کنند. حرفه ای هایی که از دوربین های DSLR استفاده می کنند به ندرت از این تنظیم خودکار استفاده می کنند.

قیمت یک دوربین DSLR تحت تاثیر عوامل مختلفی است. از همه مهمتر اندازه سنسور دوربین و ویژگی ها و قابلیت هایی است که به این دوربین ها اجازه می دهد تا در محدوده قیمتی وسیعی تولید و به بازار عرضه شوند. بنابراین کاربران در انتخاب و خرید دوربین DSLR گزینه های زیادی خواهند داشت و می توانند با توجه به کاربری خود مناسب ترین مدل را انتخاب کنند.

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که نیکون سال هاست که به طور خاص دوربین، لنز و لوازم جانبی عکاسی را طراحی و تولید می کند. اما کانن علاوه بر دوربین‌ها، لنزها و تجهیزات عکاسی، دوربین‌های فیلم‌برداری، پرینتر، فکس، فتوکپی، ماشین‌حساب و غیره را نیز تولید می‌کند. کانن و نیکون کیفیت تصویر و تعدادی لوازم جانبی تولید می کنند.

هر دو برند دارای دوربین برای انواع عکاسی هستند.  www.dourbinet.comآنها نیز متفاوت هستند. انتخاب بهترین دوربین به نیاز شما و البته بودجه شما بستگی دارد.

اکثر دوربین‌های DSLR جدید نیکون دارای سنسورهایی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از شر فیلترهای پایین‌گذر خلاص شوند، بدون اینکه در خطوط و الگوهای خوب تخریب شوند.  با حذف فیلترها، دوربین می تواند جزئیات بیشتری را انتخاب کند و در شرایط نوری مکرر عملکرد بهتری داشته باشد.

در واقع تمامی دوربین های سنسور APS-C 2015 نیکون دارای این ویژگی هستند که باعث جذابیت آن ها می شود. از طرف دیگر سنسورهای دوربین دیجیتال کانن دارای ویژگی های متفاوتی هستند. شرکت ها بیشتر به مگاپیکسل علاقه دارند.

آنها هنوز از فیلترهای پایین گذر استفاده می کنند، اما اخیراً یک دوربین 50 مگاپیکسلی DSLR را معرفی کرده اند. دوربین جدید Canon EOS 5DS R می تواند رزولوشن 5792 در 8688 داشته باشد، در حالی که دوربین 36 مگاپیکسلی Nikon D810 می تواند با وضوح 4960 در 4912 عکس بگیرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   مجموعه ای از کلمات و اصطلاحات خودمانی و عامیانه ایرانی قسمت 16

می توانید بگویید نه. بر خلاف زوم اپتیکال،  my-channels.irتنها برخی از سنسورها از زوم دیجیتال برای ایجاد تصاویر در هنگام استفاده از آنها استفاده می کنند و در نهایت تصاویر با کیفیت پایین تری تولید می کنند. همین اثر را می توان با زوم کردن روی نرم افزار ویرایش تصویر به دست آورد. زوم دیجیتال یک تاکتیک بازاریابی است که به تولیدکنندگان دوربین های دیجیتال اجازه می دهد بزرگنمایی بالاتری نسبت به دوربین های خود داشته باشند.

مدل های زیادی از دوربین های DSLR موجود است و شما باید بر اساس نیاز و بودجه خود بهترین مدل را انتخاب کنید. در هنگام خرید یکی از این مدل های دوربین به نکات زیر توجه کنید.

به برندی که می خواهید دوربین را برای آن بخرید توجه کنید. چندین برند در بازار وجود دارد، اما پشتیبانی و خدمات پس از فروش برای چندین برند می تواند یک مزیت باشد.

نوع لنز و سنسور نوری استفاده شده در دوربین تعیین کننده است.

دوربین های DSLR حرفه ای محبوب ترین و بهترین انتخاب برای عکاسی حرفه ای و آماتور هستند. قابلیت تعویض لنز را می توان مهمترین ویژگی این دوربین حرفه ای دانست که منجر به استفاده گسترده از آن در برخی از انواع عکاسی می شود. این سنسورهای دوربین دارای دو سنسور فول فریم با سنسورهای معمولی برش یا APS-C هستند که دوربین های فول فریم برای اهداف حرفه ای کار می کنند. قیمت دوربین  dslrدوربین‌های کراپ سنسور به دلیل اندازه کوچک‌تر برای حمل بهتر و سبک‌تر هستند. این یکی از دلایلی است که چنین دوربین هایی در عکاسی نیمه حرفه ای و آماتور کار می کنند. از آنجایی که دوربین‌های DSLR فول فریم سنسورهای بزرگ‌تری دارند، می‌توانند نور را بهتر جذب کنند و بنابراین کاربر را برای ویرایش و تصحیح عکس‌ها و همچنین ثبت جزئیات با کیفیت بهتر آزاد می‌کنند.