دانلود تحقیق در مورد پروژه آموزش مذهبی -قسمت پنجم

دانلود پایان نامه

 

نتیجه

آموزش مذهبی بخش مهمی از آموزش بچه هاست. كمك آنها برای درك هر دوی این موضوعات است یعنی در زندگی خودشان و در زندگی دیگران و این نیازمند ارتباط اعتماد آمیز و صمیمی است و تشخیص آنكه مذهب نقش مهم در زندگی بعضی از افراد بازی می كند. همزمان مذهب می تواند آشوب برانگیز باشد . این بسیار وخیم است كه ما به بچه ها بیامقدیم مهارتهای را كه در آن فرد دیگران را مبارزه می طلبد. بالاخره آموزش و یادگیری مناسب RE بیشتر مربوط به راهی است كه ما در زندگی طی می كنیم. هدف ما همیشه باید كمك به بچه ها باشد تا این جنبه از دنیایی را كه در آن زندگی می كنند، درك كنند.

نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

 

مراجع

 

منابع

 

وب سایتهای مفید

 

آموزش مذهبی

آنسوی برنامه درسی

فهرست مطالب

فراتر از مدرسه                  184

كار با گروههای دینی           187

زمینه های برنامه تحصیلی    188

بحث در RE                       191

انعكاس در عمل                  199

 

تعریف

درون آموزش مذهبی نوعی رویارویی و پاسخگویی تجربه شده (آزموده شده) معنوی وجود دارد و این ضرورت روابط بین ما و دنیای پهناور را گوشزد می كند دهها هزار شیوه از این ارتباطات و پیوندها RE را بوجود آورده اند و به ما كمك می كنند تا پیوندهایی را كه شخص را به RE و آموزش بچه علاقه مند می كند، تشخیص دهیم. این موضوع بررسی می كند چگونگی پیوند انسان با دنیای اطراف از طریق RE، و با یادگیری گسترده تر، با مردم دیگر و جامعه ی جهانی كه بچه ها گامهای اول خود را در آن بر می دارند.

آنسوی مدرسه (فراتر از مدرسه ) :

فرصت های فراوانی در خارج از مدرسه برای یادگیری RE وجود دارند . برای سفرهای سازماندهی شده و برای كارهای مستقل. سفرهای سازماندهی شده می تواند شامل دیوار از عبادتگاهها، حوزه ها و شهرهای مهم مذهبی باشد. چنین ملاقاتهایی به بچه ها مجال می دهد تا تجربیات مستقیم اضافی از پدیده مذهب داشته باشند و شانس گفتگو با پیروان ادیان گوناگون و مردمانی با دانش سطحی از سنت یا مكان مذهبی . آنها می توانند یك چهره درست و قابل قبول از بخشی از سنت خود را ارائه دهند كه امكان برخورد كلیشه ای با این موضوعات زندگی را كاهش می دهد. این همچنین به معلمان فرصت می دهد تا دانش خود را در باره این موضوعات افزایش دهند و سئوالاتی را كه دارند بپرسند تا سوء تفاهماتشان رفع شود.

بچه ها می توانند مطالعات خارج از حوزه درس و مدرسه درباره RE داشته باشند. آنها می توانند اطلاعات لازم دوباره باورهای گوناگون دینی را از هم بپرسند یا از اینترنت روزنامه ها و صحبت با بزرگترها دریافت كنند یا اینكه هنگامیكه در محل خود قدم می زنند به گفتگو در این مورد بپردازند. آنها همچنین می توانند اطلاعات ابتدایی درباره آثار و میراث های مذهب خود در محل، از خاطرات خانواده ها و عكس ها بدست بیاورند مطالعه ی منطقه محلی (ناحیه محلی)

یكی از اهداف RE تفهیم این مسئله به بچه هاست كه مذهب چیزی نیست كه در گذشته های خیلی دور وجود داشته باشد- قبل از زمان كتاب مقدس (عهد عتیق) یا چیزی كه در سرزمین های ناشناخته وجود داشته باشد. اما مذهب یك بخشی مهم از زندگی مدرن امروزی در جامعه ی خودشان است. یك راه موثر برای توضیح مذهب، استفاده از ناحیه محلی خود، بعنوان منبعی برای تحقیق درباره نقشی كه مذهب در جامعه ایفا می كند، است. می توان روی یك باور خاص تمركز نمود یا روی چندین باور. این به منابع محلی و اهدافی كه دنبال می شود بستگی دارد و اینكه این منابع تا چه اندازه از لحاظ تاریخی و جغرافیایی به مسئله كمك می كنند و می تواند شامل تأثیر جوامع مختلف برای سالهای دراز در این ناحیه باشد آثار مذهب در ناحیه محلی جستجو در ناحیه محلی ممكن است بعضی از خصیصه های زیر را آشكار كند:

بناها :

بناها بیشتر شامل جایگاهها و مكانهای عبادت است، اما ممكن است نحوه استفاده آنها امروزه تغییر كرده باشد. بسیاری از كلیساهای قدیمی امروزه بعنوان مكانهای عبادت غیر مسیحیان استفاده می شود. در بریتانیا بعضی گروهها كه هرگز بریتانیایی نبوده اند (مهاجر) ساختمانهای قدیمی را به صورت مكانهای عبادت درآورده اند محل چنین ساختمانهایی می تواند اهمیت آنها را برای جامعه آشكار كند برای مثال یك كلیسا در مركز روستا یا روی یك تپه .

موزه ها :

موزه های محلی تاریخی منطقه ی مورد نظر را ترسیم می كنند و ورود و اثر گروههای مختلف در آن منطقه را . بعضی مناطق جالب ترین موزه ها را دارند كه به تاریخ یك گروه خاص وقف شده اند برای مثال موزه های یهودیان مغازه ها – بسیاری از مغازه ها كار خوار و بار رسانی به گروههای مذهبی ویژه ای را انجام می دهند برای مثال كتابفروشی مسیحیان . دیگران برای چنین جاهایی ، قوانین غذا و نیازمندی ها را تهیه می كنند مانند مغازه هایی كه غذاهایی را كه بر طبق شریعت یهود تهیه شده اند یا خحلال هستند یا لباس مذهب خاص را تولید می كنند بسیاری از سوپر ماركت های بزرگی هستند كه بخش ویژه ای دارند كه غذا برای گروههای دینی مختلف تهیه می كند.

نام اماكن : اسم خیلی از خیابانها و جاها واقعه های با اهمیت یا پیوندهای مذهبی را آشكار می كند برای مثال خیابان stoghon

مدارس – بعضی مناطق مدارس دینی دارند. یهودیان و مسیحیان بیشتر از سایر گروههای مذهبی دیگر دارند. نام مدارس آنها اغلب اسامی دینی دارد برای مثال : مدرسه ابتدایی برنارد

سازمانها و تسهیلات – بعضی گروههای دینی خدمات اجتماعی فراهم می كنند برای جامعه خود و برای گروههای سنی متفاوت مانند شیرینی برای بچه های كوچك یا غذای روز بازنشستگی برای سالخورده ها

موسسات خیریه : در فروشگاههای (بازارهای) مناطق شلوغ دیدن كسانی كه پول خیریه (كمك) به دیگران می دهند، عادی است و بسیاری از این كمك دهندگان در اصل مذهبی هستند و این كمك ها ممكن است از طریق پوسترها ، تابلوی اعلانات و … آگهی داده شود برای كمك پیش زمینه های گوناگون دارند و والدین می توانند اولین نقطه ارتباط كودك با جامعه باشند بعضی از مراكز جامعه وب سایتهایی در این مورد دارند و بعضی حتی هماهنگ كننده یا راهنمای آموزشی دارند كه به دیدار كنندگان از مكانهای دینی و یا مدارس دینی راهنمایی می دهد.

گروههای دینی محل می توانند در یك محدوده از كار با مدرسه همكاری كنند. بدواً آنها یك نگرش قابل اعتماد (صحیح) از آموزش ارائه می دهند كه شامل شناخت حقیقت و یادگیری موضوعات بخصوص می شود. در بلند مدت برنامه ریزی برای RE و در ارتباط هر آموزش نامناسب كه ممكن است داده شود.

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

Leave a comment