دانلود پایان نامه بررسی و شناخت وضعیت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در روش های تدریس و تولید مواد آموزشی با توجه به رویکردهای چهارگانه در برنامه ی درسی مدارس متوسطه

دانلود پایان نامه

پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

امكانات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱- اینترنت (شبكه ی شبكه ها) :

سیستمی که به همه ی کامپیوترهای جهان امکان ارتباط با یکدیگر می­دهد و اولین بار توسط ارتش آمریکا شکل گرفت و بعدها به عنوان سیسم پشتیبان تحقیقات توسط سایر سازمان­ها به کار گرفته شد (بدرقه، ۱۳۸۵).

اینترنت دسترسی به منابع آموزش از راه دور را ممکن می سازد. معلمان و شاگردان دیگر مجبور نیستند فقط به کتاب های چاپ شده و وسایل فیزیکی موجود در کتابخانه ها برای اموزش و یادگیری متکی باشند. با اینترنت موضوعات متنوع در هر زمان و مکانی در اختیار همه قرار می گیرد.

واژه اینترنت اولین بار در نوشته تحقیقی وینتون سرت و روبرت كان در سال ۱۹۷۴ به كار برده شد. از این واژه به عنوان شبكه شبكه ها یاد شده كه می تواند رایانه های بسیاری را در سرتاسر كشور و به تدریج در سطح جهان به هم مرتبط سازد. در واقع اینترنت بزرگترین شبكه رایانه‌ای جهان و شكل تكامل یافته شبكه آرپانت است.

اینترنت بزرگ ترین تکنولوژی ارتباط شبکه ای در جهان است که ارتباط به روشهای جدید را برای افراد فراهم می سازد. اینترنت عبارتست از یک شبکه گسترش یافته میلیون­ها کامپیوتر در سراسر جهان (زارعی زوارکی، ۱۳۸۰).

 

 

استفاده از فن آوری اینترنت، فوائد آموزشی و اقتصادی مهمی دارد چرا که رواج استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای آموزش و پژوهش، به طور چشم گیری دیده می شود، تا جائی که دسترسی به کامپیوتر و داشتن مهارتِ استفاده از آنها نزد دانش آموزان و دانشجویان امری اجتناب ناپذیر است. طبق اظهار نظرهای کاربران اینترنت در امریکا در سال ۱۹۹۷، ۸۷ درصد اظهار داشتند که اینترنت موجب راحتی در دست یابی به اطلاعاتی است که روزانه نیاز دارند و ۷۷ درصد گفتند که دسترسی به اینترنت باعث می شود در شغلشان بازدهی بهتری داشته باشند (شوماخر و موراهان- مارتین، ۲۰۰۱).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های

  • 1

Leave a comment