دانلود پایان نامه عمران درباره فرسایش و رسوب گذاری در خط ساحل دریای خزر

دانلود پایان نامه

پایان نامه ارشد: رشته عمران

عنوان کامل این پایان نامه :

 تغییرات خط ساحل دریای خزر با استفاده از مدل ریاضی

تکه هایی از متن :

3-4-2- موقعیت بندر امیرآباد

بندر امیرآباد در شمال شهرستان نکا و بهشهر در سواحل جنوبی دریای خزر در استان مازندران قرار دارد. طول بازوی غربی و شرقی بندر به ترتیب 910  و 500 متر می­باشد.  بندر امیرآباد در محدوده “26′ 18˚ 53 الی “4′ 26˚ 53 طول شرقی  و “40′ 50˚ 36 الی “52′ 51˚ 36 عرض شمالی قرار گرفته و در برگیرنده 11کیلومتر  عرصه ساحلی می­باشد. این بندر از شرق به منطقه حفاظت شده میانکاله و از غرب به تأسیسات کشتی سازی صدرا و نیروگاه نکا منتهی می­شود.

موقعیت ممتاز ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تفکر ایجاد بندری بزرگ و مدرن را در دریای خزر تقویت نمود. پس از مطالعات و تحقیقات فراوان و بررسی مزیت­های منطقه، عملیات اجرایی ساخت بندرامیرآباد از سال 1375 آغاز شد. وجود پتانسیل­ها و استعدادهای بالقوه و مکانیابی مناسب، موجب شد در سال 1376 از سوی شورای عالی مناطق آزاد بعنوان منطقه ویژه اقتصادی به تصویب رسیده و مسئولیت آن به سازمان بنادر و کشتیرانی واگذار گردد. بندر امیر‌آباد در سال 1379 در زمینی به مساحت60 هکتار تأسیس شدو ازسال 1380 با یک پست اسکله رسماً شروع به فعالیت کرد و درمدت کوتاه فعالیت خود توانست مورد استقبال تجار، و سرمایه­گذاران قرار گیرد.

بندر امیر‌آباد یکی از بنادر جدید کشور است که در حاشیه جنوب شرقی دریای خزر قرار گرفته است و نقش مهمی را از لحاظ خطوط ارتباطی حمل و نقل چند وجهی و همچنین کریدور شمال و جنوب دارا می‌باشد. نزدیکی نسبی به مراکز جمعیتی و بازار مصرف و شبکه ریلی که با اتصال به سرزمین ایران تا مرزهای ورودی در بندر‌عباس(خلیج فارس) تا کشورهای حوزه دریای خزر وجود دارد از قابلیت‌های بالقوه توسعه آتی بندر به حساب می‌آید.

امیر‌آباد تنها بندر در شمال کشور است که به شبکه ریلی متصل بوده و از پس‌کرانه‌های بالقوه و بالفعل توانمندی برخوردار است. این بندر از طریق شبکه راه‌آهن سراسری به بندر شهید رجایی و بندر امام‌خمینی در جنوب کشور متصل شده است. بندر امیر‌آباد علاوه بر امکان جابجایی کالاهای تخلیه شده در بندر به وسیله شبکه ریلی کشور، دارای اسکله رو–رو

  • 1