دانلود تحقیق در مورد پروژه بازیهای پرورشی در مدارس (طرح درس سالانه ) -قسمت سوم

دانلود پایان نامه

 

در این سن دختران بیشتر در بازیها ، شیرینکاریها ، شنا و حرکات موزون و پسرها در توپ بازی و فعالیتهایی که با نیرو و قدرت بدنی بیشتری سروکار دارد ، مهارت بیشتری از خود نشان می دهند و میزان پرش جفت عمودی معمولاً به 30 سانتی میرسد .

نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

ب ـ اهداف تخصصی تربیت بدنی در راهنمایی :

اهداف تربیت بدنی در این دوره با توجه به خصوصیات جسمانی و روانی دانش آموزان به شرح ذیل است :

1ـ آموزش مقررات و قوانین رشته های ورزشی در تمرینات ورزشی

2ـ آموزش مقدمات مهارتهای اولیه رشته های ورزشی در حد امکانات .

3ـ تقویت فطرت جمع پذیری و روحیه جمعی از طریق بازیهای دسته جمعی و گروهی با شیوه های مناسب .

4ـ کمک به رشد جسمانی از طریق شرکت در فعالیتهای ورزشی بخصوص دختران .

5ـ افزایش حس کنجکاوی از طریق ایجاد حرکات جستجوگرانه

6ـ افزایش تجارب اجتماعی و تقویت مبانی اخلاقی از طریق بازیهای گروهی .

7ـ بکارگیری حداکثر قوای جسمانی از طریق شرکت در فعالیتهایی که مستلزم نیاز به انرژی و کالری بیشتر باشد .

8ـ شناسایی و شناخت استعدادهای جسمانی و ورزشی و هدایت آنها به رشته های خاص ورزشی و راهنمایی دانش آموزان جهت انجام حرکات و مهارتهایی که متناسب با وضعیت جسمانی آنها باشد.

 

 

 

ویژگیهای جسمانی دخترهای نوجوان

1ـ افزایش در قد

2ـ افزایش وزن بعد از عارض شدن عادت ماهانه آهسته می شود.

3ـ رشد استخوانها تقریباً کامل شده است .

4ـ اندازه لگن خاصره افزایش یافته است .

5ـ قدرت بدنی در حال افزایش است .

6ـ بالا رفتن تدریجی فشار خون سرعت متابولیک به مراتب آهسته تر از پسران است .

7ـ اندازه سر و صورت در حد بزرگسالان .

8ـ ناحیه شکم در او دراز و پهن تر شده ، اشتهای بی حد به غذا مرحله جوش های صورت.

9ـ نود و پنج درصد به بلوغ جنسی رسیده اند ، سیکل عادات ماهانه نامنظم است .

10ـ ویژگیهای نوع دوم بلوغ ظاهر شده است .

11ـ بیشترین رشد ناگهانی قدرت بین 12 و 13 سالگی است .

12ـ بینی بزرگ شده چانه کوچک می ماند.

ویژگیهای ذهنی (عقلی) دخترهای نوجوان

1ـ رشد منظم مستمر در توانائی ذهنی و عقلی بعبارت دیگر قدرت استدلال ، قدرت قضاوت و قدرت تصور در حال افزایش است .

2ـ انجام کارهای ذهنی و مهارتهای عقلی بدون استدلال را دوست ندارد .

3ـ رشد منظم و مستمر در هماهنگی چشم و دست بویژه در خلال 5/12 تا 13 سالگی .

4ـ کسب منظم و مستمر هماهنگی دستها با رشد ناگهانی در سالهای 5/12 تا 5/13 سالگی و مجدداً بین 14 و 15 سالگی .

5ـ دختران در آزمون دروس زبان ، تاریخ و دروس مشابه مقام بالاتری از حیث نمره کسب می کنند.

6ـ رشد در ظرافت کاریهای یدی طولانی تر و پابرجاتر از پسران است .

7ـ بلوغ زودرس با نمرات بالای هوشی همراه است .

ویژگیهای احساسی ـ اجتماعی دختران نوجوان

1ـ ترسها حول محور بد لباس پوشیدن ، جنسیت ، معاشرت با دیگران دور می زند .

2ـ دل بستگی های زودگذر .

3ـ سخت می کوشد تا تغییرات بدنی خود را مستور دارد ، کفشهای پاشنه بلند می پوشد تا بلند قد شود. برای باریکی اندام از خوردن غذا امساک می کند و از این قبیل کارها .

4ـ بازتاب عصبانیت او گریه کردن است .

5ـ ترس از ملوث شدن لباس بهنگام عادت ماهانه .

6ـ افزایش اهمیت آراستگی و تمیزی و رعایت «بوی خوش» از ضروریات حتمی اوست .

7ـ فرم موی خود را دائماً تغییر می دهد .

8ـ مقبولیت از طرف همسالان در اوج اهمیت است .

9ـ به اندک چیزی خنده را سر می دهد و سروصدا راه می اندازد .

10ـ مسابقات ورزشی را در قالب گروههای اجتماعی (تیمی) می خواهد.

11ـ طالب ماجرا و هیجان است .

12ـ کمال طلب و خواهان دانستن مفهوم زندگی است .

13ـ برای بهتر شناختن مردم به دنبال دوستان ناباب و ناخوشایند است .

14ـ با شروع 14 سالگی پرحرفی او با دوستانش بویژه از طریق تلفن آغاز می گردد .

آمادگی جسمانی مربوط به عملکرد

آمادگی حرکتی که شامل سرعت ، توان ، چابکی ، تعادل و هماهنگی می باشد . عموماً به عنوان عوامل آمادگی مربوط به عملکرد یا مهارت در نظر گرفته می شوند. این عوامل با عوامل آمادگی مربوط به سلامتی که وابسته به ژنتیک بوده ، مقاوم در برابر تغییرات عمده محیطی (تجربی) بوده و نسبتاً با ثبات هستند ، متفاوت می باشند. همچنین این صفات ارتباط نزدیکی با اجرای ماهرانه رشته های مختلف ورزشی دارند.

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

Leave a comment