دانلود تحقیق در مورد پروژه آموزش مذهبی -قسمت چهارم

دانلود پایان نامه

دیباچه

آموزش RE از طریق گفتگو

یك روش مهم برای آموزش RE كه به روشنی می تواند در مناظرات راجع به یامدهای مذهبی بكار رود، گفتگو است. بسیار مهم است كه بچه ها برای بیان عقایدشان درباره این مسئله، فرصت داشته باشند و درباره درك و مقایسه نگرش هایشان توضیح دهند. با فرصت دادن به شاگردان ، بسیاری از آنها مشتاق بحث جدی در این مورد خواهند بود. و كلاس RE می تواند به آنها فضا، زمان، امنیت و واژه لازم برای بیان انكار و احساساتشان بدهد. بچه ها باید بدانند تعدادی پاسخ سریع در RE وجود دارند. اما فرآیند فكر و بحث در این مورد بهتر از آن است. بچه ها باید برای توضیح و پاسخ سئوالات تشویق شوند باید به آنها زمان لازم برای فكر كردن و بیان افكارشان داده شود. و یاد بگیرند كه تنها تعدادی از مهارتها نیستند كه اندشمندند.

نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

نقش معلمان در طول این فعالیت ها بسیار مهم است گفتگو می تواند احساسات قوی ایجاد كند و نگرش هایی كه نیاز به دقت و اداره كردن دارند تا پرورش یابند بدین جهت باید موضوعات را قبل از بحث آماده كرد. بچه ها باید بدانند كه از آنها انتظار بحث می رود و در طول بحث احساس سلامتی (امنیت) كرده و خاطر جمع باشند برای بیان نگرش ها و باورهایشان. بچه نباید احساس كند كه برای همكاری تحت فشار است بویژه در ارتباط با گفتگو در مورد موضوعات حساس معلم نیاز دارد به تمركز برای بحث و مدیریت آن .

چنانكه همه بچه ها اگر مایل باشند فرصت اظهار نظر بیابند. لازم است معلم همزمان از شاگردان بپرسد : تا چه اندازه نگرشها و اندیشه های خود را فاش و بیان می كنید؟

آیا شما می توانید اندیشه های دیگران را در صورتی كه با اندیشه شما مخالف باشد تحمل كنید ؟

آیا بحث پیامدهایی دارد؟ برای مثال : ما زبان (باور) نژاد پرستی را در این مدرسه مجاز نمی شماریم

ارزشیابی

ارزشیابی در RE در سالهای اخیر یك نتیجه گیری منازعه ای بوده است . موارد بسیاری در ارزشیابی دانش بچه ها از مذاهب، از جمله موضوعاتی مانند مهارتها، ارزشها و توسعه فردی كه می توانند بعنوان موارد مسئله ساز یا تنش زا نگریسته شوند. آنچه آشكار است اینست كه چیزهایی هستند كه ما نمی توانیم آنها را ارزشیابی كنیم – نه اینكه نخواهیم آنرا ارزشیابی كنیم – مثلاً : ارزشیابی اثری كه مطالعه یك مذهب بر زندگی بچه ها دارند مشكل است. بسیاری از فعالیت هایی كه در RE ارائه می شوند، فرصتهایی برای پاسخگویی فراهم می كنند. ما نمی توانیم بچه ها را وادار به واكنش یا پاسخ كنیم بلكه تنها می توانیم آنها را ترغیب به این كار كنیم. ارزشیابی در RE باید ابزاری برای معلمان باشد تا بتوانند میزان كارآیی آموزش های خود را بسنجند در زمانی كه بر اثر آن روی بچه ها نظارت می كنند. در مثال زیر یادگیری اهداف بازنگری شده بعنوان معیارهای ارزشیابی كه معلم در جستجوی آن باید باشد بوسیله هدف درس نشان داده شده است.

مثال :

یادگیری اهداف :

  1. بچه ها باید بدانند چرا خانه (وطن) مكانی ویژه برای یهودیان است؟ (یادگیری درباره مذهب)
  1. بچه ها بتوانند درباره وطن خود بیندیشند بعنوان یك مكان ویژه (یادگیری از مذهب)

معیارهای ارزشیابی :

  1. آیا بچه ها می توانند توضیح دهند چرا وطن برای یهودیان جایگاه ویژه ای دارد؟
  1. آیا بچه ها در می یابند اهمیت وطن (خانه) خود را ؟ (یادگیری از مذهب)

محتوای درس

بچه ها ‹‹Mezuzah›› را معرفی می كنند (جعبه ای كوچك كه شامل حروف و شماره هایی برای درهای خانه هاست) و جشن هر هفته ای شباط را.

ادامه ی مثال :

فعالیت ها شامل :

اداره كلاس و گفتگو راجع به مضوعات یهودی و معنی آنها

بحث در مورد معنای میهن برای ما

طراحی یك ‹‹تزئین دیواری››

من در جستجوی چه چیزی در كار آنها هستم ؟ بچه ها در نوشتن ‹‹تزئین دیواری›› چه چیزی برای ارائه دارند؟ آیا آن نشان می دهد كه آنها اهمیت وطن را درك كرده اند؟

بحث – در طول درس- آیا بچه ها می توانند افكارشان را بصورت شمرده درباره وطن خود بیان كنند؟

– در پایان درس- آیا بچه ها می توانند توضیح دهند مضوعات چه هستند؟ چگونه از آنها استفاده می شود و آنها چه معنایی می دهند ؟

مكث برای فكر كردن :

چگونه ممكن است شما فرصت هایی برای بچه ها بسازید تا در ارزشیابی خودشان با تمرین خلاصه شده زیر ؟

تمرینات كلی

در میان اهداف اصلی RE، تمام موضوعات برنامه آموزشی به رشد هوشی بچه ها و استقلال شخصیتی آنها و روابط با دیگران بستگی دارد. از تمام بخشهای یك برنامه آموزشی RE امكان بیشترین تعهد برای مشمول تمرین شدن است. RE بچه ها را به خود آگاهی تشویق می كند و باعث اتحاد و گسترش احساسات هویتی می شود. همزمان آموزش مذهبی از فرد را تشویق می كند به احترام به نظریات دیگران و تجلیل می كند از تنوع افكار و همكاری افراد در جمع این بدین معناست كه تحقیقات ما درباره RE ارزش افراد را مشخص می كند تحقیقات ما برای RE باید متمركز شسود روی ظرفیت های فیزیكی ، جنسیت یا سابقه نژادی و یا فرهنگی . بدین معنا كه ما در اندیشه توسعه بمثبت گرایش ها هستیم و از كلیشه ای كردن آموزش خودداری می كنیم . ما از یك تنوع گسترده در منابع باورها و سنت ها. ما باید نسبت به زبانی كه از آن استفاده می كنیم آگاه (حساس) باشیم و همچنین از اصطلاحات جنسی مشخص ما باید نشان دهیم به بچه ها كه نگرش های دیگر (متفاوت) به طور مساوی معتبر هستند برای خودشان و آن تفاوت ها دلیلی برای ترس یا شرمنده شدن نیست.

بعضی از والدین از یك دنیا تحقیقات مذهبی در RE ممكن است عصبانی شوند. آنها ممكن است خیلی آگاه نباشند و ممكن است نسبت به مذاهب ناشناس بدگمان باشند چون شناختی از آن ندارند. والدین دیگری هستند كه ممكن است با دین ضدیت داشته باشند یا اینكه ممكن است نگرش های ارتجاعی داشته باشند كه این نباید بخشی از آموزش مدرسه باشد ما به معلمان نیازمندیم كه نسبت به این احساسات (مراقب) حساس باشند و بدانند ما چه می خواهیم ، با والدین ارتباط برقرار می كنیم. چون برای كار خود ارزش قائلیم در انگلستان و ولز والدین یك حق قانونی دارند كه طی آن می توانند بچه هایشان را از كلاسهای RE بیرون بیاورند.

 

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

Leave a comment