خودآگاهی

 

 

– کمک به دانش آموز برای شناخت توانایی و کاستی های خود به صورت انتزاعی و خلاق
– تمرین پر کردن برگه ی اهمیت آشنایی با خصوصیات فرد
– بحث گروهی در خصوص ضعف خودآگاهی در ایجاد آسیب های روانی – اجتماعی
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
– بررسی رابطه ی بین احساسات وآسیب های روانی – اجتماعی افراد

 

دانلود متن کامل پایان نامه در سایت fumi.ir

 

توانایی تجسم بصری علایق و استعدادها و شناخت فرد

 

 

 

هم دلی

 

 

– کمک به دانش آموز برای پی بردن به اهمیت ابراز وجود به خصوص در موقعیت های دشوار
– بحث در مورد دلایل شایع عدم هم دلی بین افراد و لیست کردن آنها
– هر یک از گروه ها یکی از موقعیت های هم دلی را انتخاب نموده و به ایفای نقش پرداختند.

 

 

ایجاد توانایی برای پذیرش و احترام به دیگران ، درک بهتر روابط اجتماعی ، جلب حمایت دیگران

 

 

 

تصمیم گیری

 

 

– کمک به فراگیران برای اندیشیدن در مورد آینده و نتایج برخی تصمیمات از طریق سوال کردن
– تصمیم گیری در مورد مسائل زندگی خود
– یادگیری یک الگو برای تصمیم گیری
– پیش بینی عواقب برخی تصمیمات و نحوه ی تاثیر آن بر زندگی

 

 

توانایی تصمیم گیری در موردمسائل زندگی
انتخاب رشته تحصیلی و شغل آینده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حل مساله – کمک به فراگیران در مورد حل مشکلات و مسائل زندگی خود
– استفاده از روش مواجهه منطقی با موضوع ، توانایی حل مسائل زندگی خود
– شناخت مشکل و ابعاد آن ، بررسی پیامدهای ناشی از مواجهه با مشکل و مقابله با آن
توانمندی در بررسی و تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات و انتخاب بهترین راه حل مساله و رسیدن به هدف
برقراری ارتباط موثر – آموزش در مورد چگونگی بیان افکار و احساسات خود به دیگران با بهره گرفتن از اشعار و سروده ها و خواندن دکلمه و انشاء
– انتقال مفاهیم تفاوت بین ارتباط یک سویه و دو سویه
– عوامل موثر در ارتباط دو سویه و احساسات مرتبط با آن
– جلب توجه به اجزای کلامی و غیر کلامی ارتباط و شناخت موانع ارتباط
توانایی در افراد برای برقراری ارتباط کلامی یا رفتاری مناسب با فرهنگ جامعه و موقعیت خود و ارزش ها و باورهای خود
روابط بین فردی – این توانایی به ایجاد روابط بین فردی مثبت و موثر با دیگران کمک می کند .
– روش آموزشی این مهارت ، استفاده از بازی ها به خصوص بازی های کلامی ، تقویت ، ایجاد و ابقای روابط دوستانه با دیگران ، تقویت حس روابط گرم و صمیمانه با خانواده و قطع روابط ناسالم با دیگران
ایجاد توانایی در غلبه بر کمرویی و خجالت و گوشه گیری
تقویت مهارت مکالمه بین فردی
ایجاد روابط رفتاری و کلامی سالم و راحت با دیگران
تفکر خلاق – این توانایی به افراد کمک می کند تا راه حل های مسائل و پیامدهای هر کدام را بررسی کند .
– استفاده از یک آگهی تبلیغاتی برای تحلیل و استخراج نتایج
– روش بارش فکری ، فرد قادر می شود مسائل را از ورای تجارب مستقیم خود دریابد و باسازگاری و انعطاف پذیری بیشتری به زندگی روزمره بپردازد .
توانمندی افراد آموزش دیده برای خلاقیت و ایجاد طرح های نو و جدید و فکر کردن به چیزهایی فراتر از آن چه موجود است ، مطرح کردن آن چه یک باره به ذهن خطور می کند .
تفکر نقادانه – توانایی تحلیل اطلاعات و تجارب شخصی ، استفاده از تصاویر و تابلو در کلاس ، این مهارت فرد را قادر می سازد در برخورد با ارزش ها ، فشار گروه همسالان و رسانه های جمعی مقاومت نماید و قدرت اندیشه و تفکر خود را پرورش دهد . توانمندی برای قرار دادن علامت سوال در مقابل انجام هر کار یا رفتاری ، نپذیرفتن هر مساله ای قبل از نقد و بررسی و انتخاب صحیح ترین راه .
مقابله با استرس – شناسایی منابع تنش و استرس و نحوه ی تاثیر آن بر انسان
– استفاده از روش فعال آموزشی ایفای نقش 

 


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *