پایان نامه و مقاله

فهرست مطالب  
عنوان صفحه
چکیده فارسی  
تقدیم به  
سپاسگذاری  
فهرست مطالب أ
فهرست جداول و
فصل اول:کلیات تحقیق 1
1-1-مقدمه 2
1-2-بیان مسئله 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 8

1-4-اهداف تحقیق 

1-4-1-هدف کلی:

11 

11

1-4-2-اهداف جزئی: 11
1-5- فرضیات تحقیق 12
6-1 تعاریف  اصطلاحات و متغیرها 14
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق 17
2-1-مقدمه 18
2-2- تعریف مسئله و حل مسئله 20
2-3- توانایی و مهارت حل مسئله 22
2-4- روش حل مسئله 26
2-4-1- حل مسئله از طریق آزمایش و خطا 26
2-4-2- حل مسئله از طریق بینش و شناخت 27
2-4-3- حل مسئله با روش تحلیلی 27
2-4-4- حل مسئله با روش دیویی 28
2-5-راهبردهای حل مسئله 29
2-5-1- راهبرد رسم شکل 30
2-52- راهبرد الگوسازی 30
2-5-3- راهبرد حذف حالت های نامطلوب 30
2-5-4- راهبرد الگویابی 30
2-5-5- راهبرد حدس و آزمایش 31
2-5-6- راهبرد زیرمسئله 31
2-5-7- راهبرد حل مسئلۀ ساده تر 31
2-5-8- راهبرد روش های نمادین 31
2-6- تعریف و تعیین قلمرو حوزه علوم تجربی 32
2-7- فلسفه آموزش علوم تجربی 32
2-8- فلسفه وجودی درس زبان و ادبیات فارسی 34
2-9- اصول حاکم بر برنامۀ درسی زبان و ادبیات فارسی دورۀ متوسطۀ اول 35
2-10- ماهیت یادگیری 37

2-11- عوامل و شرایط مؤثر در یادگیری 

2-12- فرصتها و تجارب یادگیری

2-13- اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری

2-14- کلاس های موضوعی

2-15- اهداف تشکیل کلاس های موضوعی

2-16- مزایای کلاس های موضوعی در مدارس

2-17- چگونگی تشکیل کلاس های موضوعی

39 

45

49

52

54

55

57

2-18- تحقیقات انجام یافته در داخل کشور 58
2-19- تحقیقات انجام یافته در خارج از کشور 60
فصل سوم: روش تحقیق 63
3-1- مقدمه 64
3-2- روش تحقیق 65
3-3- جامعه آماری 66
3-4- نمونه آماری( حجم نمونه  و روش نمونه گیری) 66
3-5- ابزارهای گردآوری داده ها  و روایی و پایایی آن 67
3-6- چگونگی جمع آوری داده ها (روش اجرای كار) 68
3-7- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها 70
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادها 71
4-1-مقدمه 72
4-2- یافته های توصیفی 73
4-3-یافته های استنباطی 76
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 105
5-1-مقدمه 106
5-2-نتیجه گیری و بحث 107
5-3- محدودیت های پژوهش 126
5-4- پیشنهادات کاربردی 127
5-5- پیشنهادات پژوهشی 130
منابع فارسی 131
منابع انگلیسی 135
منابع اینترنتی 137

چکیده انگلیسی 

پیوست (الف)

پیوست(ب)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک مطلب دیگر :

 

فهرست جداول  
عنوان صفحه

جدول(3-1): طرح پس آزمون با گروه کنترل 

جدول(4-1): معدل دانش آموزان گروه آزمایش و کنترل  برای همگن سازی

جدول (4-2) : آزمون  t  مستقل برای مقایسه معدل نیمسال اول دانش آموزان پایه هفتم گروه آزمایش و کنترل

65 

73

73

جدول(4-3): وضعیت توانایی حل مسئله درس علوم تجربی در کلاس های موضوعی 74
جدول(4-4): وضعیت توانایی حل مسئله درس علوم تجربی در کلاس های سنتی 74
جدول(4-5): وضعیت توانایی حل مسئله درس ادبیات فارسی در کلاس های موضوعی 75
جدول(4-6): وضعیت توانایی حل مسئله درس ادبیات فارسی در کلاس های سنتی 75
جدول(4-7): نتایج آزمون آماره کولموگروف اسمیرنف برای برازندگی توزیع نرمال 76
جدول(4-8): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی حل مسئله علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 77
جدول(4-9): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی حل مسئله ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 79
جدول(4-10): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی تشخیص مسائل علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 81
جدول(4-11): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی تشخیص مسائل ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 83
جدول (4-12) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی طراحی مسئله علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 85
جدول (4-13): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی طراحی مسئله ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 87
جدول (4-14): آزمون  t مستقل برای مقایسه شیوه گردآوری اطلاعات علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 89
جدول (4-15): آزمون  t مستقل برای مقایسه شیوه گردآوری اطلاعات ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 91
جدول (4-16): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی ارائه راه حل علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 93
جدول (4-17) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی ارائه راه حل ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 95
جدول (4-18) : آزمون t مستقل برای مقایسه آزمایش راه حل های علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 97
جدول (4-19) : آزمون t مستقل برای مقایسه آزمایش راه حل های ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 99
جدول (4-20) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی استنتاج علوم تجربی فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 101
جدول (4-21) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی استنتاج ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 103
دسته‌ها: Uncategorized

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *