پایان نامه چگونگی کاربرد دانش توسط اعضای هیأت علمی

عنوان کامل پایان نامه :

کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

۲-۱۰  نقش مدیریت دانش در برنامه­ریزی درسی و فعالیت­های آموزشی اعضای هیأت علمی

بدون شك مدیریت دانش مؤلفه اصلی ساختار و فرایندهای هر دانشگاهی است. دانشگاه­ها هر ساله میلیون­ها دلار صرف بودجه تحقیق و پژوهش برای كشف و تولید دانش جدید می­نمایند. آن­ها استادانی را برای رمزگذاری و تدوین این دانش در فضای كلاس درس و برای انتشار و انتقال این دانش به دانشجویان به كار می­گیرند و كتابخانه­های بزرگی را برای سازماندهی و فهرست كردن این دانش ایجاد نموده­اند. دانشگاه­ها با حمایت از تلاش­های اعضای هیأت علمی برای نوشتن مقالات و كتاب­های درسی و حضور آن­ها در كنفرانس­هایی كه در آن دانش میان اهل علم و اهل عمل به اشتراك گذاشته می­شود، دانش را انتقال می­دهند و تلاش می­شود تا دانشجویان از دانشی كه به دست آورده­اند، استفاده عملی نمایند.

از این­رو به نظر می­رسد اگر بتوان گفت هر صنعتی ایده «سازماندهی یادگیری» را به صورت عینی در آورد و اگر هر مؤسسه­ای بتواند اصول پایه­ای مدیریت دانش را اجرا نماید، باید دانشگاه باشد. با این وجود علاوه بر مقالات دانشگاهی، حتی در دنیای تجاری و نیز در فضای مجازی اینترنت، كلمات «مدیریت دانش» و «سازماندهی یادگیری» اغلب در ارتباط با «تجارت الكترونیك» و «سازمان­های مجازی» كاربرد بسیار فراوانی یافته است. مدیریت دانش غالباً به لحاظ كاربرد آن برای استراتژی رقابتی، بازدهی بهبود ­یافته و طراحی تجاری مورد مطالعه و بررسی قرار می­گیرد اما به لحاظ كاربردهای آموزشی یا برنامه درسی صرف، بسیار كم­تر مورد توجه است (کیدول۲۰۰۰، سا لیز و جونز[۱]، ۲۰۰۲). بنابراین، اگرچه شیوه­های مدیریت دانش تاكنون پایگاه محكمی در آموزش عالی به دست نیاورده است، اما آن­ها می­توانند حداقل در پنج حوزه تحقیق و پژوهش، ایجاد گسترش برنامه درسی، خدمات دانشجویان و فارغ التحصیلان، اداره امور، برنامه­ریزی استراتژیك و تقویت سنتی كلاس درسی برای دانشگاه­ها مفید باشند (میتری۲، ۲۰۰۳؛ کیدول، ۲۰۰۰).

  1. Sallis & Jones 2. Mitri

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱-۵-۱ سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با میزان مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

۱-۵-۲ سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به کاربرد دانش می­پردازند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

Leave a comment