سایت دانلود

تحقیق ها مقاله ها و پایان نامه ها
تربیت بدنی

پروژه رشته تربیت بدنی در مورد بارداري و ورزش – قسمت دوم

توصيه هاي كلي عبارتند از:

  • در آب و هواي گرم و مرطوب ورزش نكنيد
  • زمانيكه مريض هستيد تب داريد ورزش نكنيد.
  • سعي كنيد آب كافي قبل و بعد از فعاليت ورزش مصرف نماييد.
  • سعي كنيد لباس سبك بپوشيد
  • سعي كنيد با ساير ورزشكاران تبادل نظر داشته باشيد تا بتوانيد به بدن خود استراحت دهيد
  • نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه   کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان   کنید

خطر آسيب ديدگي در طول فعاليت ورزشي:

زمانيكه شما باردار هستيد تغييرات در بدن شما باعث آسيب ديدگي شما مي شود.

به عنوان مثال:

  • هورمون هايي مثل ريلاكسين باعث شل شدن رباط مي شود كه سطح آسيب ديدگي شما را افزايش مي دهد.
  • وزن اضافي سطح فعاليت هاي قدرتي را در مفاصل و ماهيچه ها تحت تأثير قرار مي دهد.
  • وزن اضافي ناحيه شكم بر توازن بدن شما از طريق افزايش سطح مركز ثقل بدن تأثير مي گذارد.

زنان باردار،‌ ورزش و مباحث حقوقي

بر اساس قوانين ضد آپارتايد، تبعيض در مقابل زماني كه در دوره بارداري يا دوره بارداري بالقوه دارند قانوني مي باشد. به عنوان مثال يك ورزشكار زن اگر بدليل بارداري براي تيم ورزشي انتخاب نشود او حق دارد از طريق مراجع قضايي اقدام نمايد. براي اطلاعات بيشتر در خصوص مباحث پيچيده حقوقي فوق با وكيل خود و كميسيون ورزشهاي استراليايي يا پزشكي و           استراليا مشورت نماييد.

بلافاصله پزشك خود را در جريان قرار دهيد.

اگر شما مسابقه مربوط به علايم زير را در طول يا پس از فعاليت ورزشي دارا هستيد در آنصورت مي بايست آن را متوقف سازيد و بلافاصله با پزشك خود مشورت نماييد.

  • درجه ضربان قلب بالا
  • سرگيجه يا ضعف
  • سردرد
  • انقباض عضلاني
  • خونريزي يا پارگي مشيميه جنين
  • تهوع
  • تنگي نفس
  • درد پشت يا لگني
  • جابجايي فوتال(جنين)
  • متورم شدن سريع صورت، دستان و زانوها

و بيماري و نارسايي در دوره بارداري مي بايست به طور كامل بررسي شود و قبل از شروع يا تداوم فعاليت ورزشي مورد ارزيابي قرار گيرد.

چگونه مي توان در جهت رفع اختلالات فوق عمل نمود.

  • مراجعه به پزشك خود
  • مراجعه به انجمن ورزش خود
  • مراجعه به وكيل خود
  • مراجعه به واحد ورزشي و زنان،‌ كميسيون ورزشهاي زنان استراليا
  • پزشكي ورزشي استراليا
  • مراجعه به بخش خدمات اطلاعات زندگي

نكاتي كه مي بايست مد نظر قرار دهيم:

  • بارداري يك مشكل طبيعي در زندگي محسوب مي شود نه بيماري. تا زماني كه با مشكل مواجه نشويد مي توانيد از فعاليت ورزشي در طول دوره بارداري لذت ببريد.
  • در اين جا مهم است تا با پزشك خود و انجمن ورزشي تان قبل از اتخاذ تصميم مشورت نماييد.
  • اگر شما يك مسكن پزشكي مثل پيش تشنجي را دارا هستيد يا اينكه مشكل بارداري خطرناك مثل سقوط چندگانه را دارا هستيد همواره با پزشك خود مشورت كنيد.

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا" از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

لینک متن کامل با فرمت ورد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *