پروژه رشته تربیت بدنی در مورد بارداری و ورزش – قسمت دوم

توصیه های كلی عبارتند از:

  • در آب و هوای گرم و مرطوب ورزش نكنید
  • زمانیكه مریض هستید تب دارید ورزش نكنید.
  • سعی كنید آب كافی قبل و بعد از فعالیت ورزش مصرف نمایید.
  • سعی كنید لباس سبك بپوشید
  • سعی كنید با سایر ورزشكاران تبادل نظر داشته باشید تا بتوانید به بدن خود استراحت دهید
  • نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه   کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان   کنید

خطر آسیب دیدگی در طول فعالیت ورزشی:

زمانیكه شما باردار هستید تغییرات در بدن شما باعث آسیب دیدگی شما می شود.

به عنوان مثال:

  • هورمون هایی مثل ریلاكسین باعث شل شدن رباط می شود كه سطح آسیب دیدگی شما را افزایش می دهد.
  • وزن اضافی سطح فعالیت های قدرتی را در مفاصل و ماهیچه ها تحت تأثیر قرار می دهد.
  • وزن اضافی ناحیه شكم بر توازن بدن شما از طریق افزایش سطح مركز ثقل بدن تأثیر می گذارد.

زنان باردار،‌ ورزش و مباحث حقوقی

بر اساس قوانین ضد آپارتاید، تبعیض در مقابل زمانی كه در دوره بارداری یا دوره بارداری بالقوه دارند قانونی می باشد. به عنوان مثال یك ورزشكار زن اگر بدلیل بارداری برای تیم ورزشی انتخاب نشود او حق دارد از طریق مراجع قضایی اقدام نماید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مباحث پیچیده حقوقی فوق با وكیل خود و كمیسیون ورزشهای استرالیایی یا پزشكی و           استرالیا مشورت نمایید.

بلافاصله پزشك خود را در جریان قرار دهید.

اگر شما مسابقه مربوط به علایم زیر را در طول یا پس از فعالیت ورزشی دارا هستید در آنصورت می بایست آن را متوقف سازید و بلافاصله با پزشك خود مشورت نمایید.

  • درجه ضربان قلب بالا
  • سرگیجه یا ضعف
  • سردرد
  • انقباض عضلانی
  • خونریزی یا پارگی مشیمیه جنین
  • تهوع
  • تنگی نفس
  • درد پشت یا لگنی
  • جابجایی فوتال(جنین)
  • متورم شدن سریع صورت، دستان و زانوها

و بیماری و نارسایی در دوره بارداری می بایست به طور كامل بررسی شود و قبل از شروع یا تداوم فعالیت ورزشی مورد ارزیابی قرار گیرد.

چگونه می توان در جهت رفع اختلالات فوق عمل نمود.

  • مراجعه به پزشك خود
  • مراجعه به انجمن ورزش خود
  • مراجعه به وكیل خود
  • مراجعه به واحد ورزشی و زنان،‌ كمیسیون ورزشهای زنان استرالیا
  • پزشكی ورزشی استرالیا
  • مراجعه به بخش خدمات اطلاعات زندگی

نكاتی كه می بایست مد نظر قرار دهیم:

  • بارداری یك مشكل طبیعی در زندگی محسوب می شود نه بیماری. تا زمانی كه با مشكل مواجه نشوید می توانید از فعالیت ورزشی در طول دوره بارداری لذت ببرید.
  • در این جا مهم است تا با پزشك خود و انجمن ورزشی تان قبل از اتخاذ تصمیم مشورت نمایید.
  • اگر شما یك مسكن پزشكی مثل پیش تشنجی را دارا هستید یا اینكه مشكل بارداری خطرناك مثل سقوط چندگانه را دارا هستید همواره با پزشك خود مشورت كنید.

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

لینک متن کامل با فرمت ورد

Leave a comment