پایان نامه میزان اثر آموزش توانمندسازی روانشناختی بر خلاقیت هیجانی دانش آموزان

دانلود پایان نامه

6-1-تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم

الف)تعریف نظری توانمندسازی روانشناختی: به عقیده توماس و ولتهوس (1990) توانمندسازی روانشناختی، فرآیند افزایش انگیزه درونی انجام وظایف واگذار شده است و در مجموعه ای از ویژگی های شناختی زیر متجلی می شود: معنی داری، حق انتخاب، شایستگی و مؤثر بودن.

ب)تعریف عملیاتی توانمندسازی روانشناختی: برنامه آموزشی کوتاه مدتی است که بر اساس مفاهیم بنیادی مدل شناختی توماس و لتهوس تدوین شده است. این مدل آموزش در قالب 8 جلسه 60 دقیقه ای اجرا شد.

ج)تعریف نظری خلاقیت هیجانی: آوریل(2000،1999) رفتار را زمانی از نظر هیجانی خلاق تعریف     می کند که ویژگی های نو گرایی، اثربخشی و اصالت را دارا باشد (فوکس،کومار و پورتر،2007).

د)تعریف عملیاتی خلاقیت هیجانی: عبارتست از نمره ای که هر یک از آزمودنی ها در سیاهه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI)کسب می کند.

ه)تعریف نظری خلاقیت شناختی: توانایی و ظرفیت فرد برای تولید ایده ها، آثار و محصولات نو و ابتکاری است (رانکو و آلبرت[1]،2006؛ استرنبرگ،2003).

ک)تعریف عملیاتی خلاقیت شناختی: عبارتست از نمره ای که هر یک از آزمودنی ها در آزمون خلاقیت عابدی کسب می کند.

 

[1] -Runco&Albert

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل پایان نامه می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 لینک متن کامل پایان نامه