پایان نامه:تأثیر آموزش مبتنی بر هوش‌های چندگانه و روش متداول بر یادگیری دانش‌آموزان

دانلود پایان نامه

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :مقایسه تأثیر آموزش مبتنی بر هوش‌های چندگانه و روش متداول بر یادگیری دانش‌آموزان

روش گردآوری داده ها و شیوه‌ی اجرا

پس از مشخص شدن گروهها، یعنی گروه آزمایش (راهبرد تدریس مبتنی بر هوش چندگانه) و گروه کنترل (روش متداول) و قبل از اعمال مداخله، پرسشنامه های مورد استفاده جهت پیش آزمون دراختیار دانش‌آموزان قرارگرفت. پس از انجام مرحله پیش آزمون، آموزش کلاس گروه آزمایش توسط محقق که در زمینة تدریس بر اساس هوش چندگانه آموزش های لازم را دیده بود؛ و در سال ۸۶ کارگاه آموزشی در  زمینه یادگیری بر اساس هوش‌های چندگانه  رادر پژوهشکده معلم شیراز تدوین نموده بود؛ انجام شد.

مطالعه (« کتاب هوش چندگانه درکلاس درس» نوشته ی آرمسترانگ، و همچنین چگونگی تدریس طرح درسهای تدوین شده بر اساس هوش چندگانه توسط محقق برای درس علوم در کلاس آزمایش، آمادگی لازم را کسب کرد. تدریس در کلاس گروه آزمایش بر اساس طرح درسهای مبتنی بر تئوری هوش‌های چندگانه بود، و موضوعات گنجانده شده در طرح درسها نیز به سه درس ۱۰، ۱۱و۱۲کتاب علوم تجربی پایه‌ی دوم شامل درون آشیانه ها (شگفتی های آفرینش، زندگی، لانه سازی و رشد جانوران و چگونگی مراقبت جانوران از فرزندانشان) من رشد کرده ام (دوره های زندگی انسان، نشانه های رشد و روش های سالم رشد کردن) و برای جشن آماده شویم (ماده، حالت های ماده و تغییر حالت هر ماده) مربوط می‌شد. علاوه  بر این، نظر دو معلم کلاس دوم درباره تناسب این طرح درسها برای واحد درسی علوم تجربی پایه‌ی دوم پرسیده شد. و آنگاه این طرح درس‌ها بر طبق نظرات کارشناسان و معلمان مورد بازنگری قرار گرفتند و در نهایت مورداستفاده واقع شدند. در کلاس گروه آزمایش همچنین محقق پیش از عمل آزمایش تلاش  نمود که تا حد امکان محیط کلاس درس را با توجه به ساختاری که متناسب با هوشهای چندگانه  باشد، سازماندهی کند.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • تعیین میزان تأثیر آموزش با روش هوش‌های چند گانه و یادگیری دانش‌آموز
  • تعیین میزان تأثیر آموزش با روش هوش‌های چند گانه و نگرش دانش‌آموز

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر

  • 1

Leave a comment