دانلود پروژه رشته برق در مورد نقش حیاتی استانداردها در محیطهای آموزشهای الكترونیكی-قسمت چهارم

دانلود پایان نامه

  • بخش بندی اطلاعات
  • Chunk inbormation
  • محدود كردن حجم اطلاعات موجود در یك صفحه
  • محدود كردن حركت متن بر روی صفحه نمایش كامپیوتر جهت نمایش بخشهای مختلف آن
  • ایجاد یا اضافه كردن امكان تعامل در صفحات نمایش (عمدتاً در هر 3 تا 5 صفحه نمایش)
  • ایجاد پیوستگی در طراحی و جانمایی صفحه نمایش
  • نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

هر موضوع از محتوای آموزش برای انجام موارد زیر طراحی شده بود:

  • ارائه اطلاعات پایه
  • فراهم آوردن یك مثال
  • به كارگیری یا ارزیابی دانایی به واسطه یك تمرین

تمام محتوای آموزشی براساس مشخصه AICCCMI و با استفاده از كاركردهایی كه در tuthorware موجود بودند، توسعه یافت. داده هایی كه مورد بررسی واقع شدند موارد زیر را در بر می گیرند:

  • نمره یادگیرنده در هر ارزیابی
  • نمره نهایی یادگیرنده
  • مدت زمانی كه برای هر LO صرف می شود.
  • فراهم آوردن یك راهنما برای ایجاد امكام بازنگری یك LO برای یادگیرنده
  • میزان كامل شدن یك ما (عدم شروع ، ناكامل ، كامل)

این اطلاعات برای بررسی میزان پیرانت یادگیرنه و اندازه گیری میزان اثربخشی دوره و میزان استفاده از آن مورد استفاده واقع می شوند.

Accountionts Inc یك LMS كه توسط AICC تأیید شده بود و انتخاب كرد كه این LMS امكان تلفیق محتواهای آموزشی «عام» و «خاص» را فراهم می آورد. همچنین آنها محتوای آموزشی خاص را مطابق مشخصات AICC CMI توسعه دارند و بدین ترتیب راه حل آموزش الكترونیكی كه شركت Accountants Inc انتخاب كرد موارد زیر را در بر می گرفت:

  • LMS ی منطبق بر مشخصه AICC CMI
  • دوره هایی كه توسط خود شركت طراحی شده و توسط یك شركت دیگر و با استفاده از MacroMedia Authorware توسعه یافته بودند.

امكان انتقال محتوای آموزشی خود را به LNS دیگری كه بتواند نیازمندیهای آینده آنها را برآورده نماید ایجاد كردند.

Accountants Inc به اهداف خود دست یافت. برنامه های آینده این سازمان برای زیرساخت آموزش الكترونیكی عبارتند از افزودن محتوای آموزش «خاص» و به كارگیری محتوای «آموزشی عام» : بواسطه LMS فعلی سازمان

Western and Santhern life Insurance company

شركت بیمه WSLI دارای بیش از 200 دفتر در 22 ایالت می باشد. بیش از 3000 كارمند با تجربه كه دارای مدرك معتبر می باشند در این دفاتر به فعالیت مشغولند. گروه مالی غربی جنوبی دارای بیش از 12 شركت تعابعه و حدود ؟؟ شریك می باشد. این شركت در زمینه خدمات مالی تجاری پیشرو بوده و خدماتی نظیر بیمه عمر،‌مستمری سالانه، سرمایه گذاری ، مشترك و مدیریت سرمایه را برای میلیونها انسانها در ایالات متحده فراهم می آورد.

این شركت در صنعتی كه نرخ ماندگاری نیروهای فروش بسیار پایین بوده، نیاز شركای خود به محیطی آموزشی كه سطح آن در سطح جهانی باشد، شناسایی كرد. توانایی فراهم آوردن آموزش های جدید در محیطی كه سرعت تغییر آن بسیار بالا بوده و از نظر جغرافیایی نیز به شدت پراكندگی دارد. بسیار مهم و حیاتی بود. آنها دریافتند كه برای آنكه بتوانند كیفیت آموزش را بالا ببرند،‌بایستی بتوانند نتایج آن را مشاهده كنند. آنها دریافتند كه وجود یك زیرساخت آموزش الكترونیكی به آنها كمك می كند كه به اهداف خود دست بیابند.

هدف شركت WSLI این بود كه بتواند یك برنامه آموزش كه به راحتی قابل انتقال باشد را برای نیروی فروش میدانی خود فراهم بیاورد. آنها می خواستند كه تركیبی از آموزش الكترونیكی غیرهمزمان 7/24 [1] ، آموزش الكترونیكی همزمان زنده و؟؟ آموزشهای كاربردی كه از جانب مدیریت آماده می گردند، را ارائه نمایند. آنها می خواستند اطمینان حاصل نمایند كه یادگیرنده مدیریت و اداره خانگی (home office) ابزارهای گزارش دهی مناسب را جهت مشاهده این موضوع كه تمام افراد به آموزشهای مربوطه توجه داشتند و به اهداف آموزشی تعیین شده دست می یابند، در اختیار دارند در نهایت نیز آنها می خواستند نتایج دوره های خود را توسعه دهند تا این دوره ها شرایط صنعت و آموزشهای خاص ایالت های مختلف را در برگرفته و دانگشاه برخطا خود را به محلی تبدیل كنند كه شركای آنها برای برآوردن نیازهای خود به آموزشیهای مربتط با سازمان به آنجا مراجعه نمایند.

شركت WSLI برای آنكه زیر ساختهای آموزش الكترونیكی خود را ایجاد نماید، سه ابزار اولیه زیر را انتخاب نمود:

  • یك سیستم مدیریت آموزشی
  • محتوای آموزشی
  • یك ابزار مشاركت

آنها WBT Manager را از Integrity elearning به عنوان سیستم مدیریت آموزش، Macromedia Antherware را به عنوان ابزار توسعه و طراحی محتوای آموزش ،‌و Horition live را به عنوان ابزار مشاركت انتخاب نمودند.

استانداردها در انتخاب شركای آموزش الكترونیكی، نقش مهم و قابل توجهی را درفرایند تصمیم گیری به خود اختصاص می دادند.

WSLI راه حلی می خواستند كه یك معماری باز [2] را ارائه نماید تا آنها بتوانند شكل ظاهری، احساس و حتی بعضی از ویژگیهای سیستم ها را به دلخواه تغییر دهند. آنها می خواستند تا توانایی یكپارچه سازی از این سه بخش را داشته باشند. بدون وجود استانداردها امكان برآورده كردن این الزامات وجود نداشت. در هنگام بازنگری گزارش مشاورشان در سال 2000، فقط در فروشنده LMS موجود بود كه توسط AICC تأیید شده بودند (هنگام نگارش این متن بیش از 20 فروشنده تأیید شده وجود داشت) این دو تأمین كننده جزو سه گزینه برتر سازمان برای خرید LMS بودند. WBT Manager در صدر این لیست قرار گرفت چرا كه نه تنها توسط AICC تأیید شده بود بلكه ASP [3] كه open – source بودند نیز استفاده می كرد. وجود این قابلیت امكان سفارش ساختن نرم افزارها را فراهم می آورد. از آنجاییكه دپارتمان سیستم های اطلاعاتی آنها نیز از كد ASP استفاده می كرده این گزینه به بهترین وجه ممكن با زیرساختهای فعلی آنها تناسب داشت.

WSLI سیستم بررسی و ارائه خود را تكمیل كرده و در حال حاضر بر بهبود محتوای آموزشی تمكرز كرده است. در ابتدای امر طراحان آموزشی این سازمان، محتوای آموزشی را بدون استفاده از استانداردها توسعه دادند. فلسفه این طراحان این بودكه اگر صاحبان محتوای آموزشی نیازی به بررسی استاندارد ندارند،‌پس نیازی به درنظرگرفتن آنها نمی باشد. ولی با گذشت زمان دریافتند كه استانداردها تا چه حد اهمیت داشته و حیاتی هستند. در حال حاضر این سازمان قدرت و توانایی دوره هایی كه منطبق بر استانداردها هستند را درك كرده و انتظار دارند كه تمام آموزشهایی كه ارائه می شوند. از این استانداردها پیروی نمایند. در نتیجه آنها بایستی بعضی از محتواهای آموزشی خود را تغییر دهند تا الزامات جدید را برآورده نمایند. Dave Mauldiu مدیر پروژه دانشگاه بر خط می گوید:

بروز چنین مشكلاتی در هنگام تعریف استانداردها و انتظارات بالاتر بدیهی است. در حال حاضر در حال بالا بردن سطح استانداردهای آموزش الكترونیكی هستیم تا بتوانیم انتظارات پیش بینی نشده را برآورده نماییم.

WSLI توانست به تمام اهداف فاز 1 خود در زمان تعیین شده و با توجهی كمتر از آنچه تعیین شده بود،‌دست یابد. آنها در 6 ماه اول 2000 كلاس بر خط ارائه كردند و حجم زیادی از داده های باقی مانده را از ابركامپیوترهای قدیمی خود انتقال دادند. آنها در حال حاضر دارای بیش از 150 دوره آموزش الكترونیكی و بیش از 30 دوره آموزشی مستمر (CE) هستند كه در اكثر ایالتها برای آنها گواهینامه صادر می شود.

مهمترین عامل محرك WSLI برنامه (NAI) New Agent Introduction می باشد. این برنامه ،‌برنامه ای 4 ساله بوده كه شروع آن بسیار فشرده و 26 هفته می باشد. تكمیل آموزش اولیه 26 هفته ای و آموزش چند نكته مهم دیگر موجود در برنامه ، آموزشهایی ضروری می باشند.

WSLI به دلیل وجود این برنامه فشرده و نیز نیاز به مدارك آموزش مستمر ایالتی ماهانه 100 یادگیرنده جدید و سالانه 2000 یادگیرنده جدید را در سیستم مدیریت آموزشی خود خواهد داشت.

WSLI احساس می كند كه در صفتی كه مطابق با استانداردها می باشد، وجود امكان ثبت و بررسی درستی یك موضوع و اینكه توانمندیها و شایستگی ها به طرز مناسبی ارائه می شوند، ضروری است. توانایی بررسی كلی نتایج آموزش ، امكان بررسی اثربخشی محتوا را فراهم كرد و بخشهایی كه نیازمند بهبود هستند شناسایی می شوند. همچنین این سازمان با استفاده از آموزش الكترونیكی استاندارد و امكان صرفه جویی در هزینه را فراهم آورده است.

Southern California Edison

SCE بزرگترین و پیشرفته ترین سازمان ارائه دهنده خدمات رفاهی در ایالات متحده می باشد. این شركت همانند سایر شركت های خدماتی بایستی بسیاری از الزامات دولتی و نیز الزامات مربوط به نیروی كار را دارا باشد. در مورد SCE آموزش نیروی كار یك ضرورت بوده و جهت بهبود بهره وری ، تضمین ایمنی، وبرآورده كردن الزامات قانونی ، بسیار مهم می باشد.

SCE در سال 1997 یك LMS كه توسط AICC تأیید شده بود را انتخاب كرد. این LMS بعدها توسط IBM Lotus خریداری شد و به بخشی از نرم افزار Learnings pace شركت تبدیل گردید.

این LMS می بایست در زیرساخت فعلی كه SCE برای پردازش داده ها در اختیار داشت و شامل موارد زیر بود، قرار می گرفت:

  • بانك اطلاعاتی Oracle
  • سیستم مدیریت منابع انسانی People Soft
  • یك انبار داده

نیازهای SCE همانند خدماتی خدماتی كه ارائه می كردند،‌متنوع بود. آموزش الكترونیكی برای دپارتمانهای زیرمدنظر بود:

  • واحد خدمات مشتری – این واحد مسئول ارائه خدمات به تمام مشتریان و پرسنل میدانی مختلف و ایمنی می باشد.
  • انتقال و توزیع – این واحد مسئول مدیریت انرژی و توزیع شبكه الكتریسیته می باشد.
  • منابع انسانی – این واحد مسئول تناسب آموزش با منابع انسانی ،‌محاسبات حقوق و دستمزد سلامت پرسنل و غیره می باشد.
  • گروه هسته ای Som onafre – این واحد مسئول آموزش و نگهداری بزرگترین راكتور هسته ای در West Coast می باشد.
  • حفاظت محیط زیست
  • تأمین نیروی انسانی

سایر گروهها

الزامات و نیازمندیهای مطرح برای بررسی نیازهای آموزشی هر دپارتمان متفاوت و وابسته به نیازمندی های قانونی،‌الزامات مربوط به بهره وری، و جبران ؟؟‌نهایی مالی شركت می باشد. پس از آنكه اطلاعاتی در LMS ذخیره شدند. با داده های مربوط به منابع انسانی تلفیق شده و به انبار داده شركت SEC منتقل می شوند. دپارتمانها می توانند با استفاده از این انبار داده گزارشهایی را تدوین كرده یا براساس كارمند، دپارتمان ، بخش و غیره داده هایی را بدست بیاورند.

محتواهای آموزشی از چندین منبع تهیه شدند. این منابع عبارت بودند از توسعه دهندگان داخلی و خارجی و فروشندگان محتوای آموزشی عمومی. با توسعه و تهیه محتوای آموزشی كه مطابق با مشخصات AICC بود، امكان تلفیق تمام دوره های آموزشی ،‌بدون توجه به اینكه از چه منبعی تهیه شده، در LMS تأیید شده توسط AICC بوجود آمد.

پیاده سازی زیرساخت آموزش الكترونیكی در كل شركت حدود 2 سال وقت گرفت. چرا كه حجم داده هایی كه می بایست تلفیق می شدند بسیار زیاد بود. هر چه سازمان بزرگتر باشد،‌الزامات پیچیده تر شده و فعالیتها و تلاشهایی كه باید برای تلفیق داده ها ، تعدیل و ؟؟ در جهت دلخواه ، آنالیز نیازهای دپارتمانی ، گردآوری نظرات جمعی و برنامه ریزی صورت بگیرند،‌بیشتر خواهند بود. مدت زمان پیاده سازی اكثر سیستم های آموزش الكترونیكی كمتر از این مورد می باشد.

در ابتدای امر فقط یك گروه مسئولیت پیاده سازی را به عهده گرفت. ولی پس از آنكه اخبار مربوط به این موضوع كه آموزش الكترونیكی در سازمان قابل دسترسی است پخش شد، كمیته ای متشكل از مدیریت تمام بخشهای كلیدی و مهم و مدیریت دپارتمان تكنولوژی اطلاعات تشكیل شد. این كمیته فرایند پیاده سازی را هدایت كرده و اطمینان حاصل می نمود كه تمام سازمان به اندازه كافی به آموزش الكترونیكی توجه كرده است. برخی از فوایدی كه پس از گذشت 5 سال از پیاده سازی آموزش الكترونیكی قابل اندازه گیری بودند،‌عبارتند از:

  • افزایش بهره وری اپراتورهای جزء و كاهش قطع برق
  • كاهش اتفاقات غیرمنتظره تا بیش از 25 درصد
  • بهبود ارتباطات بین مدیریت و نیروی كار
  • كاهش زمان از كارافتادگی در مراكز هسته ای
  • بهبود درك موجود نسبت به موضوع های مرتبط با منابع انسانی

SCE ، مانند تمام مواردی كه به پیاده سازی آموزش الكترونیكی می پردازند،‌از نتایج ؟؟‌پیاده سازی نرم افزار اطلاعی نداشت. ولی در حال حاضر كه این نرم افزار به عنوان بخشی از برنامه زمانبندی تولید مورد استفاده قرار می گیرد، SCE نمی داند كه چگونه می تواند بدون وجود آن كارها فعالیتهای خود را به انجام برساند.

استانداردها نقش قابل توجهی در موفقیت پیاده سازی آموزش الكترونیكی SCE داشتند. آنها امكان تلفیق دوره های آموزش چند منبع مختلف كه در بخشهای مختلف سازمان مورد استفاده قرار گرفتند را در یك LMS فراهم آوردند.

Mitchell International

Mitchell International كه در سان دیاگو در كالیفرنیا واقع است یك تأمین كننده بزرگ نرم افزار و خدمات بیمه ای برای صنعت بیمه می باشد. تخصص این شركت در تخمین پشتیبانی تصمیم [4] مدیریت مشكلات فروشگاه، شكایات ناشی از صدمات پزشكی، و ضرر و زیانهای كلی و نیز خدمات آموزشی، می باشد. این شركت كه یك تأمین كننده نرم افزار برای شركتهای كوچك فعال در زمینه خودرو،‌كامیون و صنایع دارویی می باشد،‌مشكلات زیادی با موضوع آموزش داشت. ولی بودجه های شركتهای كوچك امكان دریافت خدمات آموزشی از شركت های بزرگ را فراهم نمی كند. Mitchell به دنبال راهی برای افزایش دانایی مشتری بود تا هزینه های پشتیبانی نرم افزارهایش را كاهش دهد. به همین منظور تلاشهایی برای راه اندازی و ایجاد دانشگاه Mitchell صورت پذیرفت.

Mitchell می دانست كه آموزش از طریق وب رضایت مشتریان را افزایش داده و هزینه های خدمات به مشتریان را كاهش می دهد. با گذشت زمان درستی افكار و تصمیمات آنها مشخص می شد.

اولین قدم خرید یك LMS بود. این سیستم بایستی با AICC مطابقت داشته باشد تا در صورت لزوم امكان بررسی اطلاعات یادگیرنده وجود داشته باشد. Mitchell از اهمیت تهیه و به كارگیری محتوای آموزشی از منابع مختلف آگاهی داشت. پس از بازنگری پنج تأمین كننده عمده ، آنها Pathlore Learning Management System كه توسط AICC تأیید شده بود را انتخاب كردند.

آنها بخش عمده محتوا را خود توسعه دادند، فقط بخش كوچكی از محتوا را به یك سازمان خارجی واگذار كردند. پیاده سازی سیستم مورد نیاز یك موفقیت بزرگ بود و Mitchell توانست موارد زیر را اندازه گیری نماید:

  • هزینه های فروش كاهش یافتند، چرا كه محصولات بیشتری به صورت برخط در دسترس قرار گرفته و دانشگاه Mitchell به ارائه دهنده خدماتی كه ارزش افزوده ایجاد می كردند، بدل شد
  • تعداد تماسهای تلفنی در بخش خدمات مشتریان حدود 75 درصد كاهش یافتند چرا كه از مشتریان درخواست می شد كه در مورد نحوه استفاده از یك محصول خاص، گواهینامه برخط دریافت كنند. این موضوع خود به تنهایی باعث صرفه جوییهای عظیمی شده و رضایت مشتریان را به شكل چشمگیری افزایش داد.
  • این امكان برای دپارتمان آموزش فراهم شد كه دوره های جدیدی را كه در مورد محصول بوده و مدت زمان طولانی تری نیز داشتند، ارائه نماید.
  • هزینه های آموزشی به كارمندان به طرز چشمگیری كاهش یافت.

پیاده سازی آموزش الكترونیكی به گروههای فروش و بازاریابی Mitchell نیز كمك شایانی نمود، چرا كه آنها می توانستند گزارشهایی در مورد میزان یادگیری مشتریان تهیه كنند چنین كاری باعث می شد كه آنها بتوانند نقاط ضعف موجود در آموزش را شناسایی كرده و بخشهایی كه نیاز به بهبود دارند را بشناسند.

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

با فرمت ورد

Leave a comment