دانلود پروژه رشته اقتصاد در مورد تأثیر اقتصادی مسجد جامع بر شهر یزد- قسمت هفتم

دانلود پایان نامه

ارائه پیشنهادات:

بررسی موانع ومشكلات

– فرابخش بودن صنعت جهانگردی ونیاز بیشتر به ایجاد هماهنگی بین دستگاه های متعدد درسطح بالا

– حمایت ناكافی از بخش خصوصی درجهت تقویت زیر ساخت های مورد نیاز بخش

– زیر ساخت های نامناسب اقامتی وپذیرایی بین راهی در استان

نکته مهم : برای استفاده از متن کامل تحقیق یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و تحقیق دانشگاهی در رشته های مختلف است که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

– نبود ساختار منسجم سیاست گذاری در بخش گردشگری

پیشنهادات

– تكمیل واحدهای نیمه تمام اقامتی درسطح استان

– تكمیل روند واگذاری واحد های اقامتی سازمان ایران گردی وجهان گردی به بخش غیر دولتی

– تقویت زیرساخت های بخش (اقامتی،پذیرایی، حمل ونقل ،ترانزیت ،امورمالی و بانكی و بهداشتی)

– تشویق بخش خصوصی درراه اندازی موسسات ارائه خدمات گردشگری به ویژه تورگردانی وتربیت كادر فنی وخدماتی مورد نیاز

– احیاء بافت های ارزشمند تاریخی ومیراث فرهنگی

– تبلیغات گسترده ومعرفی جاذبه های گردش گری استان درابعاد ملی و فراملی

– آموزش ضمن خدمت به افرادی كه بامهارت اندك به اشتغال دربخش گردشگری می پردازند

– همچنین توجه به این موضوع كه افرادی كه به صورت فصلی دراین صنعت كار
می كنند باید پیش از اشتغال آموزش های لازرم رادیده ومهارت های رسمی را كسب نمایند.

بررسی عملكرد بخش گردشگری از نظر اقتصادی نشان می دهد كه الگوی مشخصی برای توسعه این بخش در استان وجود نداشته ورشد تغییرات حاصل شده درعملكرد این بخش بدون هیچ گونه برنامه ریزی خاص صورت گرفته است. به منظور دستیابی به اهداف توسعه بخش گردشگری لازم است ارتباط این بخش باسایر بخش های اقتصادی تقویت گردیده است و اقدامات لازم برقراری تعادل درزمینه توزیع منطقه ای منافع گردشگری صورت گیرد. درپایان خاطر نشان می سازد كه نظام عرضه گردشگری استان نیازمند توجه بسیار جدی درساماندهی وتوسعه درابعاد متنوع زیر دارد بنابراین درهر زمینه ضرورت دارد كه این سیستم مورد تقویت قرار گیرد.

ابعاد نیازمند توجه عبارتند از

– تأسیسات،تسهیلات وخدمات گردشگری شامل اقامتگاها، سیستم های حمل ونقل، آژانس ها و دفاتر، رستورانها ومراكز بین راهی، پمپ بنزین ها، گمرك، سیستم های اطلاع رسانی وغیره

– زیرساخت ها شامل: آب، برق،‌ سیستم دفع فاضلاب وزباله، راه وغیره.

– نیروی انسانی

– جاذبه های گردشگری

– كالاهای مصرفی وسوغاتی ها

منابع و مأخذ

1- طرح راهبردی بافت تاریخی شهر یزد، جلد اول تحت نظارت مهندس محمد حست ملك ثابت تابستان 84

2- طرح راهبردی توسعه جهانگردی استان یزد، تشخیص تحلیل برنامه نویسی، جلد دوم، چهارم وششم

3- طراحی وسامان دهی جلوخان و خیابان مسجد جامع و بافت پیرامون

مطالعات مرحله اول مهندس معمار راد (شهرداری یزد)

4- یزد نگین كویر كماری از استانداری استان یزد، زمستان 75

بسمه تعالی

این پرسشنامه در راستای تحقق دانشجویی می باشد و ارزش دیگری ندارد

پیشاپیش از اینكه ما را در این كار یاری داده اید كمال تشكر را داریم.

1- شما چند سال سابقه فعالیت دراین زمینه دارید؟

الف) 2-1 سال       ب) 4-2 سال       ج) 6-4 سال           د) 10سال به بالا

2- برای چندمین بار است كه توریستهاراجهت بازدید به شهر یزد می آورید؟

الف) كمتر از یكسال      ب) 2-1 سال           ج) 5-2 سال       د) 5 سال بیشتر

3- تورستهای خارجی بیشتر از كدام ناحیه هستند؟

الف) خاور میانه و استرالیا       ب) اروپای شرقی وروسیه       ج) امریكای شمالی

ت) اروپای جنوبی             ث) اروپای شمالی وغربی         د) شبه قاره هندوغیره                                                            

4- اماكن وجاذبه هایی كه توریستها بازدید می كنند و جالب است اغلب كدام‌اند؟

الف) مسجد جامع                  ب) مجموعه فهادان           ج) امیر چقماق      

ث) مجموعه زندان اسكندر         د)غیره

5- معمولا برای بازدید توریستها بلیط یا ورودیه تهیه می كنید چقدر است؟

الف) 1000-500 ریال                ب)2000-1000ریال        

ث) 3000-2000ریال                 د) 3000ریال به بالا

6- آیاخانه های سنتی وموزه های شخصی نیز جالب است؟

الف) خیلی زیاد              ب) زیاد             ج) نه چندان            د)خیلی كم

7- توریستها از مغازه های ازراف بیشتر چه كالاهایی خریداری می كنند؟

الف)منسوجات           ب) صنایع دستی    ج عتیقه جات         د انواع سوغات

8- متوسط خرید هر توریست در صورت خریدن كالا تقیباً چند ریالی است. لطفاً ذكر كنید؟

9- تا چه اندازه خرید توریست ها از كالاهای مغازه ها باعث افزایش درآمد فروشندگان شده است؟

الف) خیلی زیاد             ب) زیاد             ج) متوسط               د) كم

10- كیفیت كالاها تا چه ادازه جهانگردان را در خرید آنها مهم كرده است؟

الف) خیلی زیاد             ب) زیاد             ج) متوسط               د) كم

11- در خرید كالاها و اجناس معمولاً چه واحد پولی مبادله می شود؟

الف) دلار                ب) یورو        ج) پوند         د) ریال          ث) سایر

12- در مجموع از طرف شما و موسسه توریستی شما برای هر توریست كه به این قسمت از شهر یزد می آید اعم از ورودی و بلیط و خوراكی و … بطور متوسط چند ریال هزینه می شود. لطفاً ذكر كنید؟

برای دیدن قسمت های دیگر این تحقیق لطفا” از منوی جستجوی سایت که در قسمت بالا قرار دارد استفاده کنید. یا از منوی سایت، فایل های دسته بندی رشته مورد نظر خود را ببینید.

با فرمت ورد

Leave a comment